BasBQ
Beef en Steak

Vraag over Picanha

 
 

Mjdeffie

Kooltjesharker
Berichten
193
Ik heb 1,5 kilo US staartstuk in mijn koeling liggen en daarmee wil ik graag Picanha maken via de indirecte methode op het ei, temp. probeer ik tussen de 105 en 110 gr te houden. Nu is mijn vraag hoelang duurt zo'n run. Ik kom mooie verslagen tegen met geweldige foto's maar voor de planning ben ik dus op zoek voor deze tijd. Wie kan me een indicatie geven.
 
Ik heb mijn eerste run gewoon high and fast (ongeveer 180 graden) gedaan en toen had ik voor het indirecte deel iets korter dan 30 minuten nodig. Ik dacht dat mijn picanha iets van 1.2 kilo woog, maar dat heb ik nou net niet opgeschreven ;).
Voor de garing op 105-110 kan ik je helaas niet verder helpen.
 
Staartstuk is de Nederlandse naam voor picanha. Derhalve kan je van staartstuk geen picanha maken. Dat is het immers al. :) :)
 
105-110 vind ik wat laag, ik knal m ruim over de 200 graden, denk zelfs 250. Ik zet m aan boven hoog vuur, 3 min per kant ongeveer en gaar m dan indirect verder tot 50 graden en stop m dan in de folie om te laten rusten...

Ik ben ook fan van de reverse sear methode, maar op de hierboven beschreven manier kun je na het directe gedeelte de probe van de thermometer erin steken en erin laten, geen verbrande draden dus.., stukje gemak :)
 
Dat kan, maar dan moet ik steeds kijken of ie klaar is ;) nu laat ik m gewoon zitten en als ie piept is t klaar ;)
 
je mist dan wel de spectaculaire vammen  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan