BasBQ
Beef en Steak

Vraag over bbqen onder een parasol

 

joseph86

Kooltjesharker
Berichten
112
Ik ben aan het overwegen om een parasol bij mijn bbq hoek te plaatsen, zodat ik ook bij minder mooi weer droog kan staan.Zijn er mensen die mij do’s en de dont’s kunnen vertellen? Zoals bijvoorbeeld het schoonhouden van zo’n doek?

4E00AF9E-3C21-40B7-8A48-2821156FA638.png


1A9D4D26-4A06-48C8-9D23-3907BBF4859D.jpeg
 
Wat voor parasol je ook koopt, het blijft tobben als het regent en waait.
Als je de mogelijkheid hebt kan je beter doorsparen voor een afdak. Alhoewel ik me wel realiseer dat dit wel even een iets andere prijscategorie is dan een parasol.

Kan je niet iets met een zeil en die muurtjes? Drie haken in de muur en een poot en je kan een mooi zeil spannen toch?
 
Ik denk hetzelfde als wat @janvh zegt. Dat hoeft niet heel duur te zijn. Een parasol zal tobben zijn met wind en regen en deze zal er ook niet beter van worden.
 
koop een zonnedoek dat kost je geen vermogen maar kies wel voor een vierkante, die zijn stevig en kunnen heel wat hebben ( ik heb er zelf 2 hangen ) met een parasol zit je altijd met de stang te klooien..
 
Ik zou wel kijken naar een waterdichte. Vies zal deze toch worden, dus zou niet voor een hele dure gaan. Heb wel eens onder een partytent gestaan (met doek ipv wit plastic) maar die begon wel wat water door te laten na een poosje in de regen. Een zonnedoek is vaak niet waterdicht en als deze al waterdicht is dan moet je deze wel strak ophangen om te voorkomen dat er water in komt te staan in het midden.
 
Wat dacht je van een Canvas tarp, als je het simpel wilt houden, Canvas vliegt niet zomaar in de fik met een vonk.
Tarpen heb je in verschillende soorten, vormen en maten, redelijk eenvoudig te bevestigen en weg te halen.
En kosten geen vermogen.
Toen ik nog BBQ bijeenkomsten (weekenden) had op een ander forum, werden tarpen vaak gebruikt
1661324872276.png


1661324996460.png
 
Kan prima hoor.
Als je maar een goede kwaliteit parasol hebt die bestand is tegen de regen
 
Wat dacht je van een Canvas tarp, als je het simpel wilt houden,

Dit noem ik dus een zonnedoek, nooit geweten dat het een andere naam had 😇 😁
 
Tarp +1 maar je zou ook wat met een bouwzeil kunnen knutselen. beide windvaster dan een parasol.
 
Terug
Bovenaan Onderaan