BasBQ
Beef en Steak

Vraag over bbq controller

 
 

Gido.V

Vuurmaker
Berichten
74
Goedemiddag mensen.

Ik heb een vraag over de inkbird 007-BW.
Ik heb hem een aantal keer gebruikt en eigenlijk is maar eenmaal de temperatuur stabiel gebleven. De laatste keren schiet de temp eigenlijk elke keer door. Heeft iemand enig idee waar dit door kan komen?

00346ae5cc9ad9392815454cb54eeeee.jpg



De ingestelde waarde is 118 maar hij loopt dik door dus…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als bij doorschieten van de temperatuur de ventilator stil staan duid dat op natuurlijke trek door de stilstaande ventilator, dus top verder sluiten
 
Als de ventilator op tijd stopt, dan is er waarschijnlijk sprake van teveel zuurstof toevoer. Via topvent of a.g.v. lucht lekkage.
Bij welke temperatuur heb je de controller ingeschakeld? Als je dat pas bij weinig temperatuurverschil met target is, dan zal de controller het vuurtje waarschijnlijk in korte tijd teveel op stoken, waardoor de temperatuur door zal schieten. Schakel de controller in zodra de vlammen zijn gedoofd en laat het vanaf dan zijn werk doen.
 
Preset staat op 140 graden ipv 118.
 
Uw setpunt moet hetzelfde zijn op de app en op het toestel zelf.
Ik stel bijna altijd de temperatuur in op het toestel zelf en start dan pas de app op.
Dan gaat het voor mij meestal van de eerste keer goed.
Soms blijft de app in een vorige instelling hangen.
 
Bedankt allemaal! Ik heb er geen foto van maar de temperatuur stond echt op 118 en de waarschuwingss temperatuur was 140. Ik heh het nog ingesteld op de controller dus dat klopte 100/%.

Ik denk dat de kier te groot was bovenin. Hrb m daarna bijna dichtgezet en toen werd de temperatuur stabiel!

Bedankt voor de tips en meedenken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dan gaat het daar mis gok ik. Staat er niet voor niks.

Ik ga zondag met de bw 27 aan de slag, nog geen draaiuren meegemaakt dus ben benieuwd.

Ik heb de 27 ook, na 3x gebruik valt me op dat hij de fan laat draaien totdat de ingestelde temperatuur bereikt is met als resultaat dat hij daarna doorschiet. Ben benieuwt naar jouw ervaring(en)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb de 27 ook, na 3x gebruik valt me op dat hij de fan laat draaien totdat de ingestelde temperatuur bereikt is met als resultaat dat hij daarna doorschiet. Ben benieuwt naar jouw ervaring(en)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jaa klopt! Dat heb ik dus ook. Eerste 2x perfect stabiel en nu schiet ie vaker door omdst de fan lang doorgaat..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hmm dat hoop ik niet. Morgen proberen met ribs. Kan ook zonder maar kon de aanbieding op amazon niet weerstaan in december.. leek me wel handig voor langere PP sessies.
 
Vanaf begin aangesloten maar met schuif ondrr open. Pas aan gezet bij bij 80 graden met schuif dicht, laten stijgen tot 120.

Voor openen klep altijd handmatig via app of knopje uitzetten. Na sluiten klep even temperatuur laten oplopen en weer aanzetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan