BasBQ
Beef en Steak

Vraag aan Weber (België) ivm hun prijs en het antwoord.

 

Roland

Stoker
Berichten
397
Omdat ik overweeg om ook nog een WGA aan te schaffen eens online de prijzen bekeken. Als je dan het verschil ziet tussen de prijzen van online winkels in België of als je hem rechtstreeks bij de site van Weber koopt? dat had ik toch graag uitgelegd gezien en daarom een mail naar Weber Belgîe.

Beste,
Ik heb verleden jaar via uw site een Smokey Mountain 57 gekocht tot grote tevredenheid en wil nu nog een Go-Anywhere aanschaffen maar zou u kunnen uitleggen waarom ik op uw site 120 € zou betalen terwijl die elders te koop zijn voor 96 € en minder?

bedankt, Roland, Schriek

Hun antwoord :

Beste

Bedankt dat je me deze vraag stelt, ik zal proberen hem te beantwoorden.
Zoals je weet variëren de prijzen van winkels en verkopers in België vaak van een paar cent tot een paar euro.
Elke winkel heeft het recht om zijn eigen prijzen te bepalen, maar Nederlandse bedrijven mogen met verlies verkopen. Daarom zijn hun prijzen vaak lager, maar de garanties zijn hetzelfde.

Als je wilt, kan ik je dit allemaal telefonisch uitleggen. Geef me je telefoonnummer en ik bel je terug.


Geweldig antwoord en marktkennis want het is juist op Belgische webshops dat hij het goedkoopste is (96 €) en op één uitzondering na duurder op Nederlandse webshops.
 
De website van fabrikant zelf is meestal de adviesverkoopprijs. Ze gaan niet lager om winkeliers die hun producten verkopen niet te ondermijnen.

Alle andere verkooppunten hebben een marge die ze verdienen als ze de verkoopadviesprijs vragen. Ze zijn vrij een deel van deze marge in te leveren en een lagere prijs te vragen.
 
@Edwin, dat is inderdaad een plausibele uitleg maar mijn WSM 57 heb ik wel gekocht via de website van Weber omdat het aan dezelfde prijs was waarvoor ze elders verkocht werden, op sommige andere sites waren ze zelfs iets duurder.
 
Die contactpersoon heeft gelijk. In België mag je enkel in de solden of bij een uitverkoop, verkopen met verlies.
 
Niet waar
In België mag je NOOIT met verlies verkopen.
Enkel een curator of veiling kan stocks verkopen met verlies, dat dus na een faillissement.
 
Bel is de plaatselijke appie. Hier stond er vorige week een voor 30 euro. Ikzelf eind juli eentje gehaald voor 40 daar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan