BasBQ
Beef en Steak

Vortex

STL

Sprokkelaar
Berichten
49
Onlangs zag ik op YouTube een clip over de weber vortex ($44), wat een soort vulkanisch principe hanteert. Het is als het ware een dome op zijn kop met een opening aan de bovenkant, wat er voor zorgt dat er hoge temp gehaald wordt en de zijkanten hitte afstralen; hierdoor zou je krokant laagje krijgen zonder dat je direct grilled.

De prijs vond ik wat overdreven, dus heb bij de IKEA een RVS kom (28cm) gehaald van 4,99 geloof ik en de onderkant er uit gezaagd:

Ik heb het geprobeerd met wat vleugels, resultaat was heerlijk!

082D7AFA-F77E-4216-99FC-79532216F8EA.jpeg
 
Hey, wat een leuke techniek. En voor die paar euro kan je geen bult vallen.
Zal er eens over na denken.
 
  • Leuk
Waarderingen: STL
Mooie hack, bedankt voor het delen.
 
  • Leuk
Waarderingen: STL
Cool! Ik wilde dat vanavond proberen met bakstenen. Ook een soort chimney effect. Helaas kon ik geen kippenvleugels vinden. €44,- vond ik ook prijzig.
Zo’n rvs kom heb ik ook nog liggen. Heb je de onderkant eruit gezaagd met een decoupeerzaag of met een haakse slijper?
 
  • Leuk
Waarderingen: STL
Gaatje gezaagd met multitool en verder met decoupeerzaag. Is niet een mooi rondje geworden maar als je even schuurt dan zijn de oneffenheden wel weg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
P.s. ik denk dat bakstenen een stuk minder warmte afgeven dan zo’n rvs kom. Werkt vast wel maar wellicht iets anders


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooi. Ga ik dat ook eens proberen.
Met bakstenen bedoel ik vuurvaste stenen. Ik had het idee dat dat beter isoleert en dus meer warmte naar boven gaat en weer terugkaatst tegen de deksel.
 
  • Leuk
Waarderingen: STL
Mooie hack, goed bezig!
 
  • Leuk
Waarderingen: STL
Ik zou wel mijn middenplaat uit het rooster halen omdat de warmte zo hoog is gaat je chroomlaag of RVS rooster echt afzien door de hitte, heb dit al meermaals gehoord en gelezen op US fora
 
Terug
Bovenaan Onderaan