BasBQ
Beef en Steak

Voorstellertje

 
 
 

Robdijn

Pitmaster
Berichten
717
Hallo allemaal, mijn naam is Robin en woon in het altijd gezellige Noord-Brabant (wellicht ook de reden van de eerste CV-19 golf, maar dat terzijde 😉).

Na een aantal jaren oud-Hollands grillen, op een veel te hete "BBQ" zonder deksel met een prima resultaat zolang er maar dik saté saus op zit, en roepen dat ik geen geduld heb voor low and slow, toch eens op een spontane zaterdag met een Weber Kettler 57 Master Touch Premium thuis gekomen terwijl we voor planten gingen kijken in een tuincentrum.

Ik heb dit forum al meerdere malen bezocht, maar vandaag eens de knoop doorgehakt om mij te registreren. Daarbij hoort natuurlijk een voorstellertje.

De eerste creaties zijn inmiddels van de BBQ gekomen, en er zullen er nog veel volgen.
Ik ben begonnen met een paar MOINK balls met een heerlijk resultaat:
IMG_20200718_161301.jpg

Daarna vrolijk doorgegaan met een tweetal pig wings, wederom een heerlijk resultaat:
IMG_20200724_172409.jpg

Vervolgens een aantal kippendijtjes met vel bereid, en de frikandel burnt ends geprobeerd. De kippendijtjes waren heerlijk, al was de vel wat rubberachtig en bij het weglaten van het vel was ook alle smaak van de kruiden e.d. weg. De burnt ends waren geen succes, de volgende keer zal ik het recept beter volgen 😂 Ook hier een plaatje van het proces:
IMG_20200801_174339.jpg

Na de low and slow probeersels, ook een bavette bereid, waanzinnig lekker!
IMG_20200806_172801.jpg

Nu ik het gevoel had de temperatuur onder controle te hebben, heb ik vorige week 2kg procureur tot pulled pork omgetoverd, wederom waanzinnig lekker resultaat:
IMG_20200822_081505.jpg
IMG_20200822_180443.jpg
IMG_20200822_192343.jpg

Ten slotte (voor nu), gisteren de hoisin chicken wings volgens recept van de welbekende @noskos bereid. Het resultaat was lekker, echter nog niet helemaal mijn favoriet (ik besef mij nu dat ik geen plaatje heb gemaakt op het rooster):
IMG_20200829_184715.jpg
 
Welkom bij het genootschap
Waar een bezoekje aan een tuincentrum al niet tot kan leiden 😉
 
Welkom Robin. Goed bezig. Ben ook nog niet zo lang actief met low en slow maar zie dat jij al aardig wat geprobeerd heb. Mooi om te zien!
 
Hoi Robin, welkom bij het Genootschap. Je bent al lekker bezig geweest
 
Welkom hier op het mooie forum Robin


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Welkom bij de club. Met onze weber kunnen we ook koud roken. Kaas, zalm en dergelijke. Ik kan het je zeker aanraden. De plaatjes zien er nu al lekker uit
 
Welkom :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan