BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen!

Thijsbert

Tondelzoeker
Berichten
7
Goedemorgen BBQ’ers,

Even mezelf kort voorstellen, ik ben Thijsbert ben 27 jaar en ben erg nieuw op het gebied van bbq’en.

Heb sinds een maandje een Arpe Kamado 13 inch en ben er nu eigenlijk al wel achter het bbq’en me meer aantrekt dan verwacht. Echter is deze Kamado erg aan de kleine kant maar een mooi instapmodel.

Nu zit ik te dubben of ik een Weber Master Touch Premium (met scharnierende deksel) of de Grizzly Grill Elite medium (nu in aanbieding bij Welkoop voor 640,-) zal aanschaffen in plaats van te blijven stuntelen op de kleine mini 13 inch Kamado. Hebben jullie tips/redenen waarom wel of niet een van bovenstaande aan te schaffen? (Mocht dit niet hier mogen dan hoor ik het graag en zal ik mijn vraag verplaatsen).

Groeten,

Thijsbert
 
Thijsbert, welkom op het Genootschap.

De Weber is een fantastische barbecue, waar je vrijwel alles op kan maken. De grote van 57 cm is ideaal.
De grizzly grill is een kamado en dat is natuurlijk fantastisch werken, echter is de medium maar 39 cm groot, ben dus bang dat je ook hiermee ruimte tekort komt.
Zelf raad ik altijd aan om voor een large te gaan.
 
Wat frits zegt , ga voor een large
 
Welkom Thijsbert, veel leerplezier hier toegewenst.
 
Thijsbert, welkom op het Genootschap.

De Weber is een fantastische barbecue, waar je vrijwel alles op kan maken. De grote van 57 cm is ideaal.
De grizzly grill is een kamado en dat is natuurlijk fantastisch werken, echter is de medium maar 39 cm groot, ben dus bang dat je ook hiermee ruimte tekort komt.
Zelf raad ik altijd aan om voor een large te gaan.
Hmm oké, reden dat ik voor de Grizzly Elite Medium zou willen gaan is budget.

Wellicht de Grill Guru Large van hornbach? (600,-)

Nadeel is dat hier echter geen divide and conquer bijzit, dit is wel een must bij de aankoop van een grotere Kamado voor mij.
 
welkom hier

de weber is een prima bbq, heeft ruimte en heeeeel veel accessoires zijn mogelijk.
veel waar voor je geld
 
Welkom Thijsbert,
Met de weber kun je geen buil vallen en gaat jaren mee. M.b.t. de kamado zou ik vooral kijken naar de garantie die ze geven en welke accessoires van eventueel andere merken erop passen.
 
Ondanks de aanbevelingen toch gekozen voor de Grizzly Grill medium. Zal ‘m voornamelijk gebruiken voor 2 tot 4 personen, vandaar.

Zaterdag komt ie binnen als het goed is, ik ben benieuwd!

Kan niet wachten.. is het al zaterdag??
 
Welkom Thijsbert!

Heel veel plezier met je keuze!

Het gaat erom dat jij er blij mee bent, upgraden kan altijd nog.
 
Hmm oké, reden dat ik voor de Grizzly Elite Medium zou willen gaan is budget.

Wellicht de Grill Guru Large van hornbach? (600,-)

Nadeel is dat hier echter geen divide and conquer bijzit, dit is wel een must bij de aankoop van een grotere Kamado voor mij.
Budget is natuurlijk heel belangrijk. Heb je ook gekeken naar de Kettle Joe?
Dit is een kettle bbq met keramische aspecten, daar zit ook een devide and conquer systeem bij en hun slowroller. Een prachtig apparaat als we noskos mogen geloven en voor een prijs die binnen je budget past.


 
Ondanks de aanbevelingen toch gekozen voor de Grizzly Grill medium. Zal ‘m voornamelijk gebruiken voor 2 tot 4 personen, vandaar.

Zaterdag komt ie binnen als het goed is, ik ben benieuwd!

Kan niet wachten.. is het al zaterdag??
Ik wens je veel plezier met je nieuwe Q .
Maar toch wil iedereen die het overweegt een kamado te kopen om voor een large te gaan ,
Reden is als je complete maaltijd wil maken voor 2 tot 4 personen alle ruimte nodig hebt al op een large .
20211120_172711.jpg
 
Ik wens je veel plezier met je nieuwe Q .
Maar toch wil iedereen die het overweegt een kamado te kopen om voor een large te gaan ,
Reden is als je complete maaltijd wil maken voor 2 tot 4 personen alle ruimte nodig hebt al op een large .Bekijk bijlage 42583
Daar heb je een punt. Maar ik heb ook nog eventueel mijn 13 inch ter beschikking bij het bereiden van gehele maaltijden mocht het nodig zijn :)

Maar ik snap je, helemaal gelijk.
 
Budget is natuurlijk heel belangrijk. Heb je ook gekeken naar de Kettle Joe?
Dit is een kettle bbq met keramische aspecten, daar zit ook een devide and conquer systeem bij en hun slowroller. Een prachtig apparaat als we noskos mogen geloven en voor een prijs die binnen je budget past.


En niet onbelangrijk, hij is 200 euro in prijs gezakt!

Leuk voor de gene die nog een BBQ willen kopen, iets minder voor de gene die hem net een paar maanden hebben 😅😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan