BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen

Jappie

Tondelzoeker
Berichten
4
Hallo,

mijn naam is Jasper en ik ben al een paar jaar erg blij met m’n bge. Ik miste wel de mogelijkheid om tegelijkertijd low&slow te roken en te grillen. Zeker als je met meer bent en je wil ook wat bijgerechten of worstjes voor de kleinsten maken dus kwam ik wat ruimte tekort.
Na eerst een kleine extra Kamado te overwegen kwam ik online het idee van een dossier/ladekast als smoker tegen. Dat zaadje heeft zich in m’n kop genesteld en wilde er niet meer uit.
twee weken geleden heb ik zo’n kast op de kop getikt en vorige week begonnen met klussen. Hij is inmiddels ready to go, al moet ik hem eerst nog een keer aansteken om de verf eraf te branden op een dag dat de buren de ramen een keer dicht hebben.
Ik wil hem uiteindelijk ook nog gaan isoleren want ik heb begrepen dat die dingen brandstof vreten en ik wil hem juist gebruiken om eens een overnight cook te doen met een Boston butt of eindelijk een keer brisket proberen. Maar ja, de vakantie is voorbij dus dat zal nog even moeten wachten. Tips zijn welkom.
 
Jasper, welkom op het BBQ Genootschap.
 
Hoi Jasper,
welkom bij het Genootschap.
Spannend, een homemade vault smoke van een ladekast, daar zullen heel veel mensen hiervan smullen in het DIY gedeelte hier.
 
Welkom! Heb je niet een WGA overwogen? IK heb erg geen, maar ze zien er super-makkelijk uit. Zeker voor het grillen erbij
 
Welkom hier
Heel erg benieuwd naar die omgebouwde ladenkast. Heb je foto's?

PS
Ook buiten de vakantie om kan je bbq-en hoor. Het gaat hier het hele jaar door
 
Welkom! Heb je niet een WGA overwogen? IK heb erg geen, maar ze zien er super-makkelijk uit. Zeker voor het grillen erbij
Zo’n WGA lijkt me een handig apparaatje om mee te nemen en overal te kunnen grillen. Ik wilde juist iets meer kunnen uitbreiden op het low&slow gedeelte, en dan de Kamado als gril erbij voor het à la minute werk.
 
Welkom hier
Heel erg benieuwd naar die omgebouwde ladenkast. Heb je foto's?

PS
Ook buiten de vakantie om kan je bbq-en hoor. Het gaat hier het hele jaar door
Oh, Maak je geen zorgen, ik bbq jaarrond. Het ging me meer om het klussen waar ik nu minder tijd voor heb dus het isoleren en afwerken moet nog even wachten.

foto’s:

D29F4A77-DF91-453D-B2F6-5775569AFF5C.jpeg


5CA7C787-1C14-4C77-B065-405FC9A5C819.jpeg


52691EAF-3AEB-4971-B533-E794CCA3CC30.jpeg


74312C81-F154-48F6-A2CE-6A4016878CAD.jpeg


C038A5ED-9025-46D7-915E-43386D340B48.jpeg


774328C2-D22E-426F-AD46-4044FF2FC898.jpeg


F50A0368-730D-494B-B95A-68A81C7737EE.jpeg
 
Geweldig.
Als ik straks op kantoor een lade kast zie krijg ik honger denk ik.
En bedankt ;)
 
Welkom bij het genootschap
Zo zie ik een ladekast veel liever 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan