BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen

wimverloop

Sprokkelaar
Berichten
29
Hallo allemaal,

ik ben Wim, kom oorspronkelijk uit Amsterdam en tegenwoordig uit Hilversum. 54 alweer en werkzaam in de cyberwereld.

Ben een buitenmens en hou ook van kamperen, waardoor buiten koken altijd wel een rol speelde. Diverse bbq's gehad, de enige houtskool die ik nog heb is zo'n barbecook op een voet die je onderaan aansteekt. 12 jaar geleden in de tuin een inbouw-gas-bbq van Patton (4 branders) en een aanrechtje laten aanleggen. Bij de Patton verschillende bak- en grillplaten gekocht, op het automatisch aansteekknopje na nu na 12 jaar in weer en wind nog steeds helemaal perfect.

f1224de42b6296dc97d48f98a5b88f5b.jpg


Jaar geleden het "smoken" ontdekt, en geprobeerd op de Patton, rechter branders aan, ananasblikjes met stukjes hout erin en roken maar. Mwah, niet helemaal wat ik zocht. Dus gaan kijken voor smokers, vooral online. Offset smokers zien er vet cool uit, en ook betaalbare in Duitsland gevonden, niet zo dik 2,5 - 3 mm, en duurdere in Letland (Nette Lette) en Tsjechi? (Ondra). Die gelijk dan weer zo duur zijn (duizenden euro's) dat je denkt, dat is net niet meer leuk. Zeker niet als beginnend smoker.

Ben toen op zoek gegaan naar hoe wij dat dan in NL doen? Op dit forum veel gelezen en veel filmpjes bekeken op Youtube (Pitmaster X vooral) en tot de conclusie gekomen dat ik een water smoker wil. Heb na lang wikken en wegen voor een Fornetto 22? gekozen, ga ik na de vakantie ergens eind augustus ophalen!

Voor de zekerheid alvast een speeltje gekocht, de Grill Eye Pro+, bevalt goed tot nu toe.

Na de vakantie dan de eerste run, ik vermoed dat het spareribs worden.... Mocht iemand nog tips hebben: ze zijn zeer welkom!

Tot zover mijn intro...
Wim
 
Hoi Wim,
welkom bij het Genootschap
 
Welkom Wim! Mooie introductie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Welkom bij het genootschap Wim.
Voor tips kijk je even in het zoek programma, als je daar spareribs invoert krijg je veel info of bezoek deze site eens

www.bbq-nl.com/category/recepten/varkensvlees/ribs

Schrijver van deze site weet er ook wel het e.e.a. van en heeft heel errug veel ervaring op dit gebied.
 
Welkom Wim veel plezier hier en laat ons mee genieten  ;)
 
Dank allemaal voor het warme welkom en de tips.

Die site van Noskos is te gek! Zoveel variaties alleen al op de de ribs...
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Terug
Bovenaan Onderaan