Beef en Steak

Voorstellen & vraag

HermanHerman

Tondelzoeker
Hoi allemaal
Ik ben Herman en 44 jaar.
Bbq al aantal jaren op Weber, waar ik nog steeds blij mee ben.
Binnenkort komt er de kamado joe classic 3 bij. Geld op de bank is toch niks meer waard dus dan maar investeren in de hobby.
Heb nog wel aantal vragen. Hoop dat jullie daar antwoord op kunnen geven.
# zijn er ook nadelen aan de kjc3 ? (Afgezien de prijs )
# is het mogelijk om met de Sloroller een lekbak te gebruiken.
# wat is de beste houtskool, of is dit afhankelijk van wat je bereidt? ( gebruik altijd ecobrassa briketten , dus geen ervaring met houtskool )
# zijn er nog verschillen tussen een weber en kjc waar ik rekening mee moet houden. Temperatuur regelen lijkt mij hetzelfde schuifje open en dicht.

Alvast bedankt
Mvg Herman

@HermanHerman welkom. De prijs ben je heel snel vergeten als hij bij je thuis staat :D.

- Kontrol tower, deze heeft last van afbladerende verf na verloop van tijd. Goed poetsen na ieder gebruik zou dit probleem moeten tegen gaan. KJC2 heeft dezelfde overigens. Tot nu toe doet KJ er niet moeilijk over met vervanging, maar er zijn enkele leden die er al een stuk of 4 hebben versleten.
- Ja, lekbak gewoon op de slowroller plaatsen
- Degene die jij het fijnst vind werken! Houtskool is persoonlijk maar ook afhankelijk van de temperatuur waar je op werkt. Kwestie van proberen
- Opwarmen zal wat langer duren als ook bijregelen van de temperatuur. Dus je moet wat voorzichtiger te werk gaan. Check wat youtube filmpjes met wat instellingen om wat gevoel te krijgen. Verder kwestie van goed en vaak oefenen ;)

Welkom Herman!

# zijn er ook nadelen aan de kjc3 ?
Vast, maar ben ik nog niet tegen gekomen.

# is het mogelijk om met de Sloroller een lekbak te gebruiken.
Ja, geen probleem.

# wat is de beste houtskool, of is dit afhankelijk van wat je bereidt?
Dat is heel divers, maar bij een kamado wil je in ieder geval grote stukken.
Zo heb je lekker veel flow door de kolen heen.
Blijf weg van briketten in een kamado.

# zijn er nog verschillen tussen een weber en kjc waar ik rekening mee moet houden.
Als je het een beetje onder controle hebt zul je merken dat een kamado veel stabieler is.
Bij de weber ben je vaak een beetje aan het schuiven en bij een kamado is het meestal veel stabieler.

Welkom

Herman, welkom bij het genootschap

Welkom. Al je vragen zijn al beantwoord.
Zelf gebruik ik 2 soorten houtskool. Voor de kortere sessies restaurant grade van die gele zakken waar totaal geen merk op staat :D (enkel distributie Roos KCB Holland bv) en voor de lange sessies de Big Blocks van Kamado Joe. Heb eens grote van quebracho genomen en die waren nog niet de helft van de big blocks van KJ. Ben van beiden tevreden.

# wat is de beste houtskool, of is dit afhankelijk van wat je bereidt?
Koop sowieso Restaurant Houtskool. Dit zijn mooie grote stukken. De soort hout is helemaal afhankelijk van jouw smaak. Na meerdere houtsoorten getest te hebben, ben ik blijven hangen bij Dammers Black Wattle houtskool. Is een mooie allrounder. Deze werkt prima van low&slow tot hot and fast pizza op 350 C

Welkom Herman, al je vragen zijn denk ik al beantwoord.

IMG-20220415-WA0012.jpeg
hij staat er , gelijk maar effe uitproberen

IMG-20220415-WA0014.jpeg

Welkom en gefeliciteerd. Het is een plaatje.
Veel plezier ermee.

Terug
Bovenaan Onderaan