BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen BertjuhW

 

BertjuhW

Sprokkelaar
Berichten
40
Goedemiddag medeBBqers,

Om maar even met het standaard gedeelte te beginnen: Ik ben Bert, 33 jaar, woon in het o zo mooie Vriezenveen samen met mijn vrouw en de hond.

Al ruim 4 jaar maak ik mijn vlees en bijgerechten klaar op een Weber original kettle van 47cm welke gemiddeld toch wel 150x op jaarbasis gebruikt wordt.

Op de kettle wel van alles klaargemaakt, zoals spareribs, beenham, zalm, rollade en nog wel meer, maar toch wou ik meer.. Al het vlees wat er op ging kocht ik al gekruid of gemarineerd, maar sinds kort door mijn nieuwe leidinggevende op het werk aangestoken met het bbq virus..

Dus heb ik marktplaats maar eens goed in de gaten gehouden naar een WSM 47, en deze dan nu ook al 3 dagen in de achtertuin staan.
Ook het internet al druk aan het doorspitten geweest naar verschillende rubs, sauzen, hompen vlees, ect.

Momenteel staat deze ook heerlijk te roken..

Wat mij eigenlijk meteen opvalt aan de WSM is dat hij zo bijzonder gemakkelijk op een constante temperatuur is de houden, dat was bij de kettle wel anders..

Voor in de toekomst zijn er uiteraard genoeg recepten die ik er graag op klaar wil maken en ben ook wel van plan te proberen de WSM elk weekend aan te steken.

Nu ga ik maar eens dit forum doorspitten op zoek naar heerlijke recepten en tips..



 
Welkom op dit forum



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Welkom hier Bert!
 
Welkom hier
Check ook eens bbq -nl.com
Zeer leerzaam.
 
Ridevi71 zei:
Check ook eens bbq -nl.com
Zeer leerzaam.

Is inderdaad zeer leerzaam.. Vandaag Spareribs op zijn 3-2-1 methode gegeten.. Wat afschuwelijk lekker..
 
Hoi Bert, welkom bij het Genootschap
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Terug
Bovenaan Onderaan