BasBQ
Beef en Steak

Voor het eerst WSM gebruik

 

sjdehaan

Vuurmaker
Berichten
75
Afgelopen weekend voor het eerst mijn nieuwe WSM gebruikt. Heb ribs gemaakt op de 3-1-1 methode. Ze waren super. Naast de ribs op de OTP aardappelpannetje gemaakt was ook perfect.
d978792a-8883-cc98.jpg

d978792a-8899-f64c.jpg
 
Mooi !, Ja zo'n WSM/smoker is een superding.
Wordt vervolgd neem ik aan  ;D ;D
 
Sijbrand, dat ziet er allebei super uit!

Had je ook rookhout gebruikt bij de Ribs?
 
je bent goed bezig geweest, ziet er lekker uit
 
Ziet er lekker uit! Had je het aardappelpannetje gewoon in die glazen ovenschaal op je OTP gezet??
 
@Frits, ik had er Hickory rookhout op.

@Rocker, ja ik had inderdaad die glazen schaal op de OTP staan. Het is een ovenschaal dus dat moet na mijn idee gewoon kunnen, of is een andere schaal beter voor het eind resultaat.
 
Sijbrand, hickory gebruik ik ook vaak, lekkere stevige rooksmaak.

Ovenschalen kunnen prima in de barbecue, gebruik ik ook vaak
 
Lekker hoor. :D
 
Mooie ribs. Ik gebruik meestal appelhout, is volgens mij wat minder "zwaar"
 
Met glazen schalen moet je wel een beetje oppassen, als ze niet helemaal gelijkmatig opwarmen krijg je grote spanning in het glas en kunnen ze springen.
 
Het ligt aan mij denk ik maar ik zie niets.
 
sjdehaan zei:
@Rocker, ja ik had inderdaad die glazen schaal op de OTP staan. Het is een ovenschaal dus dat moet na mijn idee gewoon kunnen, of is een andere schaal beter voor het eind resultaat.
Ik had hetzelfde idee.. als het in de oven kan, kan het vast ook op de bbq indirect. Maar in dit topic werd dat me toch wel afgeraden.
 
Inderdaad, het ligt aan jou ;)
 
noskos zei:
Met glazen schalen moet je wel een beetje oppassen, als ze niet helemaal gelijkmatig opwarmen krijg je grote spanning in het glas en kunnen ze springen.

Uit ervaring kan ik zeggen dat dit ook voor stenen ovenschalen geldt...:-
 
Terug
Bovenaan Onderaan