BasBQ
Beef en Steak

Voor het eerst short ribs op de bbq

 

Luth

Vuurmaker
Berichten
81
Vanmorgen de koffierub van Noskos gemaakt Voor op de short ribs die ik ga bereiden. Inmiddels ligt het vlees al op de bbq. Ik hoop dat het vlees ergens tussen 17.00 en 19.00 klaar is. Wat ik erg jammer vond is dat er een enorme zeen bovenop het vlees zat welke ik heb weg moeten snijden. Hierdoor een stuk minder vet op het vlees. Maar ja, we gaan zien wat de dag gaat brengen. Later vandaag volgen meer foto’s.

AA89AA74-0B6C-4785-9700-EDFDFF23C8C1.jpeg


952A7527-A9CD-482A-A7EE-5D0F1B0E8E9F.jpeg


B8E230B6-5070-47DB-92CF-B9012B5A30E1.jpeg
 
Mooie grote stukken rookhout, wat voor hout is het als ik vragen mag?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Eikenhout. Vorige keer met procureur had ik 1 stuk en dat was net te weinig. Nu een dik blok en een platter stuk erna.
 
Om 11 uur vanmorgen begonnen. Net met onze kinderen hier in het bos wezen picknicken. Zojuist even het restant van het eerste blokje eiken verwijderd en gelijk even een foto gemaakt van het vlees. Gaat er goed uitzien!

95820880-CFBD-4570-A7FA-2476A44DE0A4.jpeg
 
hij gaat lekker zo. aan het weer zal het niet liggen
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Nee, daar ligt het gelukkig niet aan haha. Het weer is echt heerlijk. Enige nadeel is dat de kids op een of andere manier altijd zo moeten schreeuwen als ze in het zwembad zitten haha.
 
Kerntemperatuur zit nu op 81/82 graden. Duurt denk ik wat langer dan gehoopt. De kinderen willen eten 😁. Wil hem namelijk niet in folie verder garen omdat de krokante laag dan zacht wordt. Dus we gaan nu gewoon met het eten beginnen en doen er een hamburgertje bij. En dan als het vlees eindelijk klaar is eten we dat gewoon lekker los op.
 
Effe een burgertje en De ribben hun gang laten gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Nou, dat ziet er prima uit. Dat moet genieten geweest zijn.
Mooie run (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Dat is nog eens een sappig ribbetje. Lekkere dikke bark. Dat zal geen straf geweest zijn om als dessert te hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Wat een robuust vlees! Heerlijk zeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Mooi dat het gelukt is. Krijg gelijk zin in short ribs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Mooie ribben geworden, zal gesmaakt hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Nee, daar ligt het gelukkig niet aan haha. Het weer is echt heerlijk. Enige nadeel is dat de kids op een of andere manier altijd zo moeten schreeuwen als ze in het zwembad zitten haha.

Dat van het zwembad is hier ook, maar het stuk vlees heeft daar gelukkig geen last van :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Als ik de tijdlijn van je posts zie, kan ik besluiten dat het 10 uur geduurd heeft zonder inpakken?
Hoeveel chuncks heb je gebruikt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Zalig man, dit kan ik elke week wel eten!
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Terug
Bovenaan Onderaan