BasBQ
Beef en Steak

Voor het eerst PP

 
 

Dabok

Kooltjesharker
Berichten
149
Ik heb nu ongeveer een jaar een OTP 57, die ik ongeveer 3 keer per week aanslinger. Ik heb er al veel plezier van gehad. Kippetjes, ribbels, dikke steaks, sateetjes, apple-crumbles, lamskoteletjes, tsja: er heeft al veel op het rooster gelegen, hoewel het gros niet gebeurd is. Dat dan weer wel.... :D Desalniettemin is het keer op keer genieten als er iets van de Q afkomt. Wat ben ik blij dat ik dat ding heb gekocht en dat ik dit forum heb ontdekt met alle tips, truuks en recepten.

Een lang gekoesterde wens bleef: ik heb dus nog nooit een Pulled Pork gemaakt en ook nog nooit gegeten. Deze week besloten dat daar maar eens iets aan gedaan moet worden.

Daar ligt ie dan: een homp van bijna 5 kilo aan ontdooide Picnic van B&S. Nog nooit van mijn leven zo'n flink stuk vlees aan een stuk bereidt, maar morgen gaat het dan toch echt gebeuren!!


Eerst het gros van het vet eraf gesneden en de Picnic liefdevol gemasseerd met Blues Hog rub .


Het beesie goed ingepakt inplasticfolie en in de koelkast gezet. Slaap lekker, hompie! Morgen rond een uurtje of half 9 ga je op de Q...


*****
Zo.... De briketten om 08:15 aangestoken en het vlees om 08:45 erop gezet. Beetje appelhout erbij en we gaan los!

Temperatuurtjes:

Tijd - Dome - Vlees
10:00 - 119 - 27
11:00 - 119 - 43
12:00 - 122 - 53
13:10 - 121 - 61
15:00 - 115 - 66 (kolen bijgevuld)
16:00 - 127 - 69 (net ingepakt)
17:05 - 121 - 75
18:00 - 128 - 82

*wordt vervolgt*
 
We leggen de servetjes alvast klaar!
 
Dat wordt smullen! Succes!
 
Succes, met al je ervaring van het afgelopenjaar zal het zeker gaan lukken  :D
 
BAM! 5Kg puur genot. Ik ga je volgen. Happy grilling!
 
Succes!!!!
 
Ik zit er klaar voor. Kom maar op met die foto's

Cola? check
Chips? check
Tuinstoeltje? check
 
Briketten aangevuld en van de gelegenheid gebruik gemaakt om een foto te maken



Kerntemperatuur na 2.45 uur: 48 graden celicius.
 
Ligt er heel mooi bij.
 
Lekker stukje. Hopelijk krijg je niet te snel honger, want je bent nog wel even bezig :)

Succes!
 
Ik ben reuze benieuwd hoe snel je deze jongen gaar gaat krijgen. Succes man!
 
We gaan gestaag door. Over een kleine 2 uur gaat de glaze erop

 
5 uurtjes erop: stukje vlees liefdevol ingekwast met de glaze.

Kerntemperatuur nu 65 graden.

Intussen een paar hete kolen erbij gelegd en dekseltje weer dicht voor 2 uur.

null-20.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan