BasBQ
Beef en Steak

Voor het eerst baby back ribs

 
 
 

ellenblokhuis

Kooltjesharker
Berichten
177
Dinsdag wordt onze oudst zoon al 5! jaar en wil ik voor de visite (maar vooral ook mijzelf) ribs als borrelhap. Dat betekent goed plannen! Baby back ribs (6kg) bij beef en steak bestelt en vandaag ontvliest. Dat ging best makkelijk eigenlijk.
d9795392-fb8c-4b38.jpg


Daarna ingesmeerd met de standaard rub van B&S ingesmeerd en mogen ze een nachtje intrekken. Morgen gaan ze op de WSM. Low and slow. Onze mede eigenaar van de WSM heeft al veel vaker ribs gedaan, maar wij dus nog nooit.

Zo liggen ze er nu bij:
d9795392-fc05-0353.jpg


Tot morgen!
 
Wat een leuk idee is dat om gezamelijk een WSM te delen, want eerlijk gezegd ik gebruik hem ook niet dagelijks en op die manier is hij niet zo duur en kun je toch gewoon lekker low & slow barbecue?n.
Zijn die ribs zo smal of lijkt dat maar zo op de foto?
 
dat ziet er heerlijk uit, daar heb ik wel vertrouwen in.
Wat Dennis zegt, slim idee om een WSM met een paar te delen
 
en samen delen is prima te doen, we wonen in dezelfde straat. Wieltjes eronder gemaakt en hij verhuisd regelmatig.
 
Nee hoor baby ribs zijn ribs van de bovenkant van het varken, dus tegen de ruggengraat aan, kunnen een stuk breder, en eerlijk gezegd vind ik die wel erg smal hoor. Niet dat je tegenwoordig bij de Makro wat anders in de doos vind, maar het dubbel zo breed zou leuk zijn.
 
deze zijn van beef en steak...maar 6kg moet genoeg zijn dinsdag...smal of iets breder ;-)
 
je weet dat je via het genootschap korting kan krijgen bij Beef & Steak Ellen?
 
Op de foto lijken de ribs wel half zo smal als normaal  :eek:

Maakt voor de smaak, en het plezier trouwens niet uit hoor  :)

Mac
 
D-day! Straks 6kg op de WSM en ernaast 3kg op de reguliere 57cm (hebben jullie daar een afkorting voor? OTG?) omdat 9kg niet op de WSM schijnt te passen. Iemand daar ervaring mee? We hebben de 57cm.
 
Afkorting voor de reguliere is OTX, OTG is voor een One Touch Gold, OTP voor One Touch Premium etc. OTX is de verzamelafkorting voor de One Touch Serie ;) Voor mer afkortingen zie: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=12.0

Heb je een ribrek of zo'n dekselhouder van de Ikea? Dan kun je en stuk meer kwijt in je OTX. En wil je die Low & Slow doen of op de snelle manier? Ik zou de kolen maar aan ??n kant doen, dan heb je meer ruimte over op je rooster.
 
OTP hebben we dan. Het gaat mij eigenlijk om de WSM hoeveel kg kunnen we daar kwijt? 6kg is wel de max denk ik. We gaan het zien straks.
 
Ook in de WSM's zijn ribrekjes je vriend bij grote hoeveelheden. Maar ik heb geen idee wat de max is, doe er nooit zo heel erg veel tegelijk :)
 
6kg ivm de verjaardag dinsdag en 3kg voor vandaag voor "onszelf" 6p. Ik ga het laten weten! Ik denk dat we 2 ribrekjes hebben. Kunnen de rest nog oprollen zag ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan