BasBQ
Beef en Steak

Voor een stickertje. Duo BCC met memphis rub

 

Marcozld

Stoker
Berichten
414
Al wat jaartjes probeer ik dingen met kip en sinds het ultieme verjaardagscadeau van mijn vrouw (de kip houder) kan ik echt helemaal los. Zie ook eerder topic met de AppleCruble-compote. Hopelijk kan dit topic dan ook gaan voor het felbegeerde "kippetje".

Ingredi?nten:
2x hele kip van ongeveer 900 gram (polier)
2x Grolsch Radler 0% (alcohol verdampt toch  :blush:)
1x Rub (MSRF Chicago, de Memphis versie)
1x limoen
1x citroen

De 57cm Weber leent zich prima om een duo-kip op te plaatsen. E?ntje in de houder en ??ntje traditioneel met blik. Wij noemen het dan ook hier eerder Beer Butt Chicken dan Beer Can Chicken maar whats in a name... toch? De ene heb ik gevuld met limoen en de andere met citroen, subtiel verschil en was uiteindelijk mbt de smaak ook niet te ontdekken.

Normaal gesproken maak ik een rub aan met wat olijfolie. Om de 10 minuten smeer ik de kip opnieuw in zodat deze heel mooi donker en glanzend wordt. Geeft een leuk effect. Bij deze rub (gekregen als cadeautje) wilde ik het goed verdelen en daarna gewoon 45 minuten op ongeveer 150 graden gaar laten worden. En dat is gelukt... beter nog... heel goed gelukt. Hij was erg lekker! Zonder nog meer te kletsen... de foto's:

Op 't aanrecht:


Setupje:


Enkeltje op de Weber (helaas geen foto van ze samen):


Eindresultaat:




En wat ik bedoel met donker en glimmend:

Van:

(Guinness)

Naar:
 
Lekker
 
lekker chickie hoor, welkom bij de tokkies  :)
 
Nice!
 
Ziet er heerlijk uit! Welkom bij de Tokkies!
 
Lekker, Congrats met de stikkert
 
lekker, lust ik!
Welkom bij de tokkies
 
Bedankt allemaal voor de leuke reacties en de sticker! Blij mee. Op naar de volgende.
Grz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan