BasBQ
Beef en Steak

Vlees voor morgen nu al in de rub?

 

Luth

Vuurmaker
Berichten
81
Ik ga morgen short ribs maken. Stuk van 3 ribs met een gewicht van 1,5 kg. Zojuist op het kanaal van Noskos zijn versie van de short rob bekeken. Maar nu is mijn vraag, moet ik het vlees vanavond nog in de kruiden zetten of is dit niet nodig. Ik zie het namelijk de ene keer weer wel en de andere keer weer niet. Heeft dit nog enige invloed? Trekt het echt goed door het vlees? Denk dat ik maar eens voor de minion methode ga. Is voor mij nieuw. Maar lees er veel goeds over.
 
Een rub trekt amper je vlees in, een paar millimeter. En dat proces duurt meestal een uur of vier afhankelijk natuurlijk van een aantal factoren. Als je ribs ver van te voren in een rub met veel zout zet dan heb je kans dat ze naar ham gaan smaken omdat er dan door het zout andere processen op gang komen. Ik doe vaak kruiden voordat ik de barbecue aansteek.
 
Ah, vandaar. Dat klinkt dan ook erg logisch haha. Dan ga ik vanavond lekker op de bank hangen en de rest van de kipvleugels opeten, die ik voor de lunch vanmiddag op de bbq had gemaakt. Bedankt!
 
😁 Voorbereiden voor morgen dus. Ook belangrijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Succes morgen Luth, en maak het niet te gek hè? Dat mooie vlees heeft vooral peper en zout nodig voor een mooie bark en fijne diepe vleessmaak, niet teveel kermis hoor!
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Succes morgen Luth, en maak het niet te gek hè? Dat mooie vlees heeft vooral peper en zout nodig voor een mooie bark en fijne diepe vleessmaak, niet teveel kermis hoor!
Ik had de kruidenmix van Noskos gezien en doe leek me eigenlijk wel heel lekker.
Maar ik heb 2 van die 1,5 kg ribben. Probeer nu eerst met Noskos mix en de andere met zout en peper. Niet allebei morgen haha.
 
Dat filmpje is echt 'mouthwatering' dus dat gaat vast wel goed komen! Succes man!
 
  • Leuk
Waarderingen: Luth
Ik kijk ui naar het resultaat. Ik heb er eentje van 4st en 1,8kg in de vriezer. Maar bewaar hem voor als ik de Joe iets meer onder controle heb. :D

Zou fijn zijn dat je het verloop gedetailleerd hier post ivm de stall en zo.

Welk rund is het?
 
Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat vandaag. Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan