BasBQ
Beef en Steak

Vlees rubben en daarna invriezen

HansK

Vuurmaker
Berichten
59
Hallo,

Ik krijg morgen weer een flinke hoeveelheid vlees binnen van Aalvink. Nu zat ik te denken om bijvoorbeeld de procureur alvast in de rub te zetten en daarna in te vriezen. Scheelt me weer tijd op het moment dat ik pullen pork ga maken. Na het rubben dus vacumen en dan in de vriezer.

Iemand enig idee of dit ten koste gaat van de kwaliteit van het vlees?

Ik hoor het graag.

Groet

Hans
 
Ligt er denk ik een beetje aan of je rub zout bevat. Initieel zal na het rubben het zout vocht uit het vlees trekken, wat op de oppervlakte dan zal bevriezen en nimmer meer in het vlees terug komt (Wat wel het geval is als je het vlees in de koelkast laat liggen met het zout).
 
Dank voor het bericht, dan moet ik nog eens kijken of de rub zout bevat. Zo ja, niet rubben voor het invriezen dus.
Off topic, Ik had overigens afgelopen week bij de action 3 potjes rub gekocht. Bij thuiskomst nog even naar de samenstelling gekeken. Alle drie de rubs bevatten meer dan 50% zout. Die gaan dus de kliko in. Eens te meer het bewijs dat goedkoop duurkoop is
 
Waarom zou je vooraf rubben? Zoveel tijd kost het nu ook weer niet.
Daar komt nog bij dat de rub niet in het vlees trekt als het bevroren is en het een plakkerige boel wordt bij het ontdooien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan