BasBQ
Beef en Steak

Vlees opnieuw invriezen

 
 
 
 

Lin

Gemarineerd
Berichten
2.301
Hoi allemaal,

Vandaag hadden we vrienden op visite en zij vertelden dat ze een docu hadden gezien over vlees.
Daar werd gezegd dat, als je bevroren vlees ontdooit in de koelkast, je het ook prima weer kan invriezen.
Ik heb altijd geleerd dat je bevroren vlees, na ontdooien niet weer moet invriezen.
Iemand die weet hoe het zit?

Groetjes Linda.
 
Je kunt vlees gerust meerdere malen invriezen, je moet alleen zorgen dat het niet tussen het ontdooien en opnieuw bevriezen bederft. Ik doe het regelmatig en leef nog steeds. ;)
 
Idd. Het niet opnieuw invriezen is een fabeltje.
Dit kan prima als je het maar in de koelkast ontdooit.
Daar zit hem namelijk de kneep.
Vaak wordt er op het aanrecht ontdooit en ontstaat er drip in de schaal of bak.
Dit heeft dan al snel kamertemperatuur en is een enorme voedingsbodem voor bacterien.
 
Nosmo zei:
Je kunt vlees gerust meerdere malen invriezen, je moet alleen zorgen dat het niet tussen het ontdooien en opnieuw bevriezen bederft. Ik doe het regelmatig en leef nog steeds. ;)

Bedoel je dan rauw weer invriezen? Dat doe ik nooit, omdat ik ook dacht dat dat niet kon. Ik vries het wel weer in als ik het bereid heb, dat gaat prima. Ik ben nu wel benieuwd wat anderen doen. Goeie vraag!
 
Ja rauw weer invriezen.
 
Bedankt voor jullie feedback! Hier heb ik iets aan!
 
Aaaha weer wat geleerd! Super hier heb ik wat aan!
 
Dus een bevroren ribeye van de Makro, ontdooien in de koelkast, portitioneren en met de foodsaver  luchtdicht invriezen kan gewoon? You make my day!
 
Als je de mogelijkheid hebt, het vlees niet verder ontdooien als wat nodig is.
B.v. de babyback van de makro. Zodra je ze kunt losmaken portioneren en invriezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan