BasBQ
Beef en Steak

Vlees op kamertemperatuur laten komen voor gebruik

 
 
 

Veen

Stoker
Berichten
284
Beste leden,

Ik zit op dit moment een stuk uit Planet BBQ te lezen omtrent de 7 mythes over het grillen van vlees.
Nu schijft Steven bij nummer 2 dat, en ik quote "vlees op kamertemperatuur brengen is rampzalig en wordt in geen enkel steakrestaurant gedaan".
Met daarbij "Vlees moet tot het grillen koud - en bacterijvrij - worden bewaard. (Bij temperaturen van 300-400 graden celcius is het vlees in een paar seconden genoeg verhit".

Nu ben ik heel erg benieuw wat jullie van deze uitspraak vinden? Zelf leg ik mijn steaks altijd een uur voor gebruik uit de koelkast.
Wat is jullie mening en werkwijze? Want wanneer ik in de search het steekwoord "kamertemperatuur" opvoer krijg ik vrij veel resultaten waar mensen juist aanbevelen om dit wel te doen.

Mogelijk dat deze discussie al eens eerder is gevoerd, maar ik kan dat draadje niet zo snel vinden.

Erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Jeroen
 
Ik doe het nooit. Waarom zou je als je reverse sear toepast?
Is het vlees te dun voor reverse sear en hou je van rood-medium/rood, dan is op kamertemperatuur ook niet handig, dan is hij al bijna gaar voordat je goed en wel een maillard reactie hebt.

Meathead van amazingribs.com heeft er eveneens een en ander over geschreven.... Alleen geen linkje bij de hand
 
Als ik heel eerlijk ben doe ik wat mij het beste uitkomt qua rubben. Volgens mij maakt het niet uit hoe koud het is zolang het vanbinnen niet bevroren is ivm de structuur van het vlees.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Ik heb wel een t bones gehad die zeer dun waren.
Na enig testen gingen ze het beste bevroren op de bbq.
Toch de maillard reactie en rose van binnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan