BasBQ
Beef en Steak

Vlees injecteren met injectienaald voor medicijnen.

 

Xplosiv

Stoker
Berichten
286
Hallo,

Mijn vrouw vroeg zich af of je ook vlees zou kunnen injecteren met een gewone injectie naald.
Ze werkt in de zorg en soms zijn er naalden over datum. Ze zijn uiteraard ongebruikt en nooit gevuld geweest.
Anders worden ze weggegooid.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Ik denk niet dat dat gaat werken.
Ja, zolang je dunne vloeistoffen gaat injecteren wel, maar zodra je wat dikkere marinade of iets met kleine stukjes hebt (jus met uitjes bv) dan verstopt hij.
 
Die modellen die ze voor koeien gebruiken zijn beter kwa maat.
 
Zou je de vloeistof kunnen zeven, maar voor minder dan €10 heb je een echte .😄
 
Puur vloeistof redelijk viscoos lukt daar mee, maar vanaf je iets van vast materie of een likoreuze vloeistof hebt is het no go.
 
ik vind het al een kriem om die marinade spuit schoon te maken en jij hebt t over injectie naalden..
Ik denk dat die met een korreltje zout al verstopt raken.

Ze hoeven niet duur te zijn hoor, gewoon een mooie rvs variant kost je de kop niet hoor.
 
De naalden bij eentje voor vlees zijn erbij die meerdere gaatjes aan de zijkant hebben waardoor het vocht zich meer kan verspreiden.
 
De naalden bij eentje voor vlees zijn erbij die meerdere gaatjes aan de zijkant hebben waardoor het vocht zich meer kan verspreiden.
niet altijd, ik heb er ook met net zoals een injectienaald maar dan veel dikker.

Je kan trouwens terugtrekken terwijl je injecteert om meer te verspreiden.
 
niet altijd, ik heb er ook met net zoals een injectienaald maar dan veel dikker.

Je kan trouwens terugtrekken terwijl je injecteert om meer te verspreiden.

Die naalden zitten bij mijn setje ook, maar ik gebruik meestal die met meerdere gaatjes.
 
Buiten hetgeen hierboven al gezegd Is ober mogelijk verstopping, duurt het eeuwen om je procureur van 3,5 kilo goed geïnjecteerd te krijgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan