BasBQ
Beef en Steak

vlees dat mee kan op de bbq met de spareribs

 

sieb

Vuurmaker
Berichten
93
Binnenkort een dagje spareribs bakken.
met vrienden onder het genot van een biertje  flink wat spareribs van aalvink op de bbq. B-).
Nu zoek ik eigenlijk wat andere vleessoorten die op die temperatuur meekunnen maar niet zo lang hoeven. dan hebben we tijdens het wachten ook wat te kanen.
bedoeling is low & slow dus zal de bbq zal rond de 110- 120gr staan zo'n zes uur lang.
een rollade is wellicht een optie maar mijn gebrek aan creativiteit/ervaring brachten me ertoe de vraag hier te droppen.
iemand een suggestie?
 
Moinkballs gaan prima ;)
 
dat is een goeie idd. die heb ik tot nu toe ??n keer geprobeerd en smaakten toen gruwelijk zout. terwijl ik vrij zeker ben dat ik me aan het recept heb gehouden toen. zou ik altijd nog eens opnieuw proberen..
 
kippevleugels laatste uurtje
 
sieb zei:
dat is een goeie idd. die heb ik tot nu toe ??n keer geprobeerd en smaakten toen gruwelijk zout. terwijl ik vrij zeker ben dat ik me aan het recept heb gehouden toen. zou ik altijd nog eens opnieuw proberen..

Dan is er iets mis met recept, moinks zijn normaliter niet overdreven zout.
 
ja ik denk dat het een combinatie is van ander zout dan in het recept en een zoutere bacon. ik las op de site van noskos ook al een opmerking van iemand die dezelfde ervaring had.
 
sieb zei:
ja ik denk dat het een combinatie is van ander zout dan in het recept en een zoutere bacon. ik las op de site van noskos ook al een opmerking van iemand die dezelfde ervaring had.

ik zelf laat het zout uit het recept weg, vaak is je bacon al zout genoeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan