BasBQ
Beef en Steak

Vlees "boven op" baby back ribs

 

Barth1234

Tondelzoeker
Berichten
12
Hi allemaal,

Ik heb nu een aantal keren baby back ribs gemaakt, waaronder vandaag.

Wat mij opvalt is dat op sommige "slabs" aan de vleeskant een extra stuk vlees zit (vaak in de vorm van een bult/punt) waardoor deze slabs veel dikker zijn.

Ook vind ik dit stuk vlees minder lekker/veel vetter.

Wat is dit precies en wat kan ik er aan doen? Gewoon wegsnijden?

Groet!
 
Ik ben het me je eens! Laatst met een collega had ik het er ook over. Ik zei. Ik heb liever die ribs met minder vlees. Hij verklaarde me voor gek.  Maar dit is inderdaad ook mijn ervaring. Dat extra stuk 'vlees ' is erg vet.
 
Dat deel heet de ketting en die loopt van dun naar dik (met de klok mee) en die kun je natuurlijk trimmen als je dat wil. Dangaren de ribbetjes gelijkmatiger. Ik hou zelf juist van dat vettige doorregen vlees. Afsnijdsels zijn heerlijk door een bonenschoteltje, leg ze dan gewoon ook op je rooster ernaast!
 
Sander72 zei:
Dat deel heet de ketting en die loopt van dun naar dik (met de klok mee) en die kun je natuurlijk trimmen als je dat wil. Dangaren de ribbetjes gelijkmatiger. Ik hou zelf juist van dat vettige doorregen vlees. Afsnijdsels zijn heerlijk door een bonenschoteltje, leg ze dan gewoon ook op je rooster ernaast!
Ik heb een andere mening daarover. Het vettere deel op de baby back is het gedeelte dat aansluit aan het buikgedeelte. Het bovenste stuk van de ribkarbonade zeg maar.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan