BasBQ
Beef en Steak

Vintage Weber in ere herstellen

 
 

Achieltje

Kooltjesharker
Berichten
166
Ik kreeg een poosje geleden van een lieve oom een bbq cadeau, hij had er nog eentje staan die hij ?al heel lang? niet had gebruikt, wist het merk niet. Toen hij ermee aankwam werd ik wel heel blij, een echte Weber 47, met houten handles, helemaal compleet, een paar keer gebruikt, behalve het deksel dan, dat was nog behoorlijk nieuw eigenlijk. Via het ingeklopt teken EO gezien dat het er eentje van bouwjaar 1995 was, 20 jaar oud dus. Genoeg reden om hem compleet op te poetsen voor de collectie. 



Binnenin zag het er zo uit:



De handles zijn wel verweerd:



Zijkant:



Ergste kant:



Onderkant wat roestig en wat schijn verloren, maar daar passen we later wel een mouw aan:



De kuip voor het schuren:



Halfweg het schuren:



Ondertussen is de kuip volledig uitgekuist en blinkt hij weer, het rooster heb ik ondertussen door een nieuw exemplaar vervangen, de houten handles zijn in bestelling bij een Amerikaan die ze zelf maakt, inclusief het originele logo dat erin wordt gebrand, normaal zijn ze al onderweg. Eens ze er zijn werk ik het af?

 
daar heb je een leuke bbq aan
 
Leuk project!!
 
Idd een leuk projectje voor de Weber collectie. Ben aangenaam verrast dat ie na 20 jaar nog zo mooi op te blinken valt. Zegt toch iets over de kwaliteit. Enkel de vlinderbout zit zo vol roest dat ik hem niet meteen loskrijg, had de vlinder anders graag nog eens laagje thermische lak gegeven.
 
lijkt de mijne wel, als er liefhebbers voor zijn geef dan maar een gil. Want ik ga een nieuwe kopen
 
Mooi Achieltje! Ik ben ook verrast door wat je bereikt hebt. Hoe heb je die binnenkant zo mooi gekregen?
Je zegt 'schuren' maar ik neem aan dat je dat niet met schuurpapier hebt gedaan?
 
Sander72 zei:
Mooi Achieltje! Ik ben ook verrast door wat je bereikt hebt. Hoe heb je die binnenkant zo mooi gekregen?
Je zegt 'schuren' maar ik neem aan dat je dat niet met schuurpapier hebt gedaan?

Met zo'n "scheermesschrapertje", is een simpel keukenexemplaartje, met van die wegwerpmesjes is. Plooit makkelijk mee in de kromming, je schreept het er zo af... Daarna met schuurwolvelletje. Er hangt echt geen spatje meer aan...
 
Spooks zei:
lijkt de mijne wel, als er liefhebbers voor zijn geef dan maar een gil. Want ik ga een nieuwe kopen

Is dat een uitnodiging om je oude Weber asiel te geven? ;-) Anders graag hoor, heb de smaak van het restaureren te pakken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan