Beef en Steak

Viltsores BGE

• Onderwerp starter Onderwerp starter Leeds
  • Startdatum Startdatum
L

Leeds

Gast
Ik heb de BGE sinds de aanschaf een keer of 4 gebruikt nu.
Maar.. Het vilt laat op de plek waar boven en onderkant elkaar (bij sluiten) raken nu al los. Ik ben bang dat het keramiek beschadigd dus ik blijf er maar even af  :(
Het heeft te maken met het niet helemaal handig bevestigen. We krijgen het ook niet voor elkaar moet ik zeggen en wij zijn qua samenwerking zo'n stel dat ook niet samen moet gaan behangen ;)

We moeten nu 2 dingen doen of eigenlijk 3:
vilt verwijderen
vilt bevestigen
ding weer in elkaar.

Of is het mogelijk het vilt met een bepaalde lijm vast te zetten...

Ik moet zeggen dat het vilt aan de randen al aardig zwart is gezien wat fanatieke pizza activiteiten en onervarenheid met temperatuur. Dus vervangen is misschien wel handig?

neem anders een contact op met onze forum sponsor (pro bbqshop), hij is dealer van de BGE. hij zal je vast wel kunnen helpen. Zit in Zeewolde, weet niet waar jullie vandaan komen

Als je per ongeluk saus of vleesappen o.i.d. morst op je vilt moet je het ook gelijk zo goed mogelijk afnemen. Anders droogt het in en wordt het een soort lijm waarmee je het vilt kapot kunt trekken als je je ei bij een volgende sessie weer openmaakt.
Verder is het vervangen van het vilt echt niet zo moelijk hoor. Gewoon oude vilt afschrapen met een plamuurmesje en dan met aceton de lijmresten verwijderen. Het nieuwe vilt heeft weer een eigen lijmlaagje, waardoor je het er zo op kunt plakken.

Als je vaak pizza's gaat maken is high heat vult aanvet raden

Inderdaad ;). Maar ik zou dus kijken naar high heat vilt

Terug
Bovenaan Onderaan