Hallo BBQ-fanaten,
Het is tijd voor mij om voor de 1ste keer het vilt van mijn Primo Oval XL te vervangen.
Ik heb de nodige research gedaan en over hoe anderen het gedaan hebben.
Ook op dit forum hebben verschillende fanaten al een keer een vilt vervangen.
Ik heb zojuist het vilt verwijderd, hetgeen wat er nog van over was... Vervolgens heb ik met een verfkrabber zoveel mogelijk lijfrenten verwijderd. Ik heb ook met een stukje schuurpapier alles nog een keer lichtjes geschuurd en vervolgens goed met aceton schoongemaakt.
Ik twijfel alleen of het wel goed zuiver gemaakt is, want op filmpjes en op dit forum kom ik mensen tegen die na het verwijderen en schoonmaken weer een witte keramiek laag krijgen..???? Nou bij mij wordt de rand niet wit maar blijft donker...
Kan iemand mij vertellen of dat goed is of moet de rand echt wit worden ?
Als ik nu met mijn vinger over de randen ga dan voelt dit heel glad aan wat denk ik goed is.
Maar ik zou het toch graag zeker willen weten.
Zie onderstaande foto's zoals het er nu uitziet.
Alvast bedankt voor de reacties.
Het is tijd voor mij om voor de 1ste keer het vilt van mijn Primo Oval XL te vervangen.
Ik heb de nodige research gedaan en over hoe anderen het gedaan hebben.
Ook op dit forum hebben verschillende fanaten al een keer een vilt vervangen.
Ik heb zojuist het vilt verwijderd, hetgeen wat er nog van over was... Vervolgens heb ik met een verfkrabber zoveel mogelijk lijfrenten verwijderd. Ik heb ook met een stukje schuurpapier alles nog een keer lichtjes geschuurd en vervolgens goed met aceton schoongemaakt.
Ik twijfel alleen of het wel goed zuiver gemaakt is, want op filmpjes en op dit forum kom ik mensen tegen die na het verwijderen en schoonmaken weer een witte keramiek laag krijgen..???? Nou bij mij wordt de rand niet wit maar blijft donker...
Kan iemand mij vertellen of dat goed is of moet de rand echt wit worden ?
Als ik nu met mijn vinger over de randen ga dan voelt dit heel glad aan wat denk ik goed is.
Maar ik zou het toch graag zeker willen weten.
Zie onderstaande foto's zoals het er nu uitziet.
Alvast bedankt voor de reacties.