BasBQ
Beef en Steak

Vilt aan het vervangen, sluit de deksel wel goed?

EvtK

Tondelzoeker
Berichten
13
Ola,

Ik ben het vilt van mijn Grill Guru large aan het vervangen. Komt glasvezel op. Nu heb ik de randen helemaal schoongemaakt, heb dus nu een bbq zonder vilt. Ik doe de deksel dicht en dan valt me op dat ie aan de voorkant keurig sluit, maar aan de achterkant een beste kier heeft. Is dat gebruikelijk? Het is vast niet verstandig om een deksel te gaan afstellen zonder vilt erop, maar vind dit toch opvallen. Zou verwachten dat de deksel (ook zonder vilt) volledig rondom moet sluiten.

Fotootje toegevoegd van voor (sluitend) en achterkant (kier van paar mm). Zonder vilt dus. Ben benieuwd!

IMG_2441.jpeg


IMG_2439.jpeg
 
Niet pasmaken zonder vilt.
Deze situatie lijkt mij niet ongewoon.
De achterkant zit het dichtst bij het scharnier en en dat is een star punt, door het moment (kracht x arm) wat er aan de voorkant op het deksel komt
zakt het deksel daar op de base.
Leg als test maar eens een bierviltje aan de voorkant tussen base en deksel, even dik als de kier aan de achterkant, je zult zien dat de kier dan over de hele omtrek tussen deksel en base hetzelfde zal zijn.
vilt erop en dan pas passen, gebruik een geldbiljet tussen het vilt om te passen deze moet met een beetje weerstand tussen het vilt uit getrokken kunnen worden.
 
Lijkt mij logisch dat deze kier er zit zonder vilt toch? Als je het glasvezel er tussen doet zal hij waarschijnlijk netjes rondom sluiten. Zo niet, dan zou ik er pas aan gaan stellen als je nieuwe glasvezel er op zit.
 
Zou het vilt erop doen en dan kijken of het past. Zo niet passend maken volgens de instructies van de fabrikant.
 
de truuk met het briefje werkt goed, overal een btje weerstand. Dank voor de input nogmaals.
 
Terug
Bovenaan Onderaan