Beef en Steak

Vet lekkere restjes!

A3N

Stoker
Van de week zei ik:
Ik moet echt nog even wat verzinnen deze maand. Ik zit me de afgelopen weken in m'n vrije tijd echt een slag in de rondte te werken aan m'n boot sinds ie nu even op de kant staat, dus amper BBQ gedaan. Evengoed een mens moet toch eten, dus geen smoesjes 😅. Even een mooi bordje maken met een lekkere ribeye hoeft ook geen uren te duren.

De dag daarop hadden we een bbq te verzorgen. In dit geval zetten we diverse soorten vlees in de kruiden en gaan de gasten er zelf mee aan de slag. Uiteindelijk blijft er altijd wel wat over. Normaal gesproken blijven er geen stukjes ribeye liggen, maar nu wel, komt dat ff goed uit 😋. Soms vallen dingen gewoon op de plek.

IMG_7775.jpeg

De ribeye is in stukjes van ongeveer 80 gram en staat in een rub met koffie. De ribeye blijft toch een favoriet van mij, het vet geeft veel smaak.

Weer eens de hoogste tijd om mijn favoriete spelletje te spelen. Koelkast open maken en aan de slag gaan met wat er is. Wat paddestoelen, kookroom, krieltjes en diverse kaas.

Ik maak van de paddo’s en room een saus, lekker vet om in het thema te blijven 😉. Ik zet de paddenstoelen aan met een ui en knoflook en doe er voor het afblussen wat chipotle bij. Het liefst zou ik nu wat bourbon toevoegen, maar dat heb ik gisteren allemaal opgedronken 😅. Kookroom it is, houd het ook kindvriendelijk. Beetje runderbouillon erbij en ik rasp er nog wat Grana Padano door. Dit geeft wat tegengas aan de chipotle en maakt de saus wat ronder. En natuurlijk, meer vet.

IMG_7773.jpeg

En inkoken tot de gewenste dikte.

Ondertussen was de bbq al aan het warmen. Ik doe de stukjes ribeye vandaag op de plancha, die was nog in de bbq van de vorige keer en het voelde als een goed idee.
IMG_7776.jpeg

IMG_7777.jpeg

De ribeye snij ik in repen en ik neem nog wat kruiden uit de tuin. Alles in de pan en daar heb je het. De airfryer roept ondertussen dat de krieltjes klaar zijn. Al met al koste dit ongeveer 15 minuten van m’n dag. Restjes zijn zo gek niet.

IMG_7791.jpeg

IMG_7789.jpeg

Ziet er uit als een prima maaltijd! Dat moet lekker geweest zijn, mooie inzending!

• Leuk
Waarderingen: A3N
Terug
Bovenaan Onderaan