BasBQ
Beef en Steak

verzekering dure bbq

 

sieb

Vuurmaker
Berichten
93
Al een tijdje zit ik te dubben of ik een keramische bbq zal aanschaffen. Omdat mijn achtertuin, waar de bbq dan komt te staan, slechts afgesloten is door een hek van nog geen meter hoog ben ik bang dat de bbq gejat wordt. Navraag bij Aegon leerde me dat de bbq niet verzekerd is voor diefstal wanneer deze uit mijn tuin wordt gestolen.

Nu ben ik benieuwd hoe jullie dat geregeld hebben. is de bbq gezekerd met bijv. een ketting, zetten jullie zo'n zwaar apparaat binnen of hebben jullie een speciale verzekering afgesloten?
In het geval van een verzekering ben ik erg benieuwd waar je die hebt afgesloten.

Het is al een enorme aanschaf en dan moet er nog een tafel/meubel komen. Zou er flink ziek van zijn als de primo jr die ik op het oog heb dan gejat zou worden.. :-S

 
Volgens mij valt een bbq in de tuin gewoon onder je inboedel verzekering
ik kreeg zelfs de vuurbox vergoed van de BGE, omdat die was gevallen
 
Dat dacht ik dus ook, maar bij Aegon is hij dus niet verzekerd tegen diefstal terijl ik een uitgebreide inboedelverzekering heb
 
Ik heb een allrisk inboedel + tuindekking bij de SNS. Hier is de BGE verzekerd mits hij in een afgesloten tuin of verankerd staat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik eet niet of je schuurtje of tuinhuisje heb dat op slot kan
want dan zou die wel verzekerd moeten zijn
 
nee helaas. klein tuintje aan een haven. gescheiden door een looppad. vanwege het uitzicht heeft niemand een hoog hek of hok. maar een kwaadwillende springt dus zo mn tuin in. een bbq verankeren lijkt me niet erg praktisch maar is dan de enige optie ben ik bang
 
sieb zei:
nee helaas. klein tuintje aan een haven. gescheiden door een looppad. vanwege het uitzicht heeft niemand een hoog hek of hok. maar een kwaadwillende springt dus zo mn tuin in. een bbq verankeren lijkt me niet erg praktisch maar is dan de enige optie ben ik bang

Of continue aan laten staan. Dan is ie te heet om te pakken en kun je zelf altijd direct bbq-en. :D
 
Of een in een tafel zetten en daar aan vast maken
dan wordt hij te lomp om mee te nemen
 
ja daar dacht ik ook aan maar het stuk waar de bbq het breedst is zal boven de tafel uitsteken dus dan til je hem er zo uit
 
bakker zei:
dan wordt hij te lomp om mee te nemen
die gaat niet op.
hier is eens een tandemas  aanhangwagen s nachts over een hek van 1.40m getild.

wat handel is gaat ongeacht t gewicht gewoon mee naar is zeg richting oosten.
dr zijn dr genoeg om mee te helpen met tillen
 
Mijn ei ligt aan de ketting, als ik hem wil verplaatsen haal ik hem los.
 
Dominique zei:
Mijn ei ligt aan de ketting, als ik hem wil verplaatsen haal ik hem los.
Hoe dan? Doe je die ketting door het scharnier van de deksel ofzo?
 
Hmmm, nu nog bedenken waar ik de ketting nog meer aan vast maak..... Plugje in de muur is er snel uit gehaald gok ik.
Iemand ideeen?
 
Je hebt speciale beugels bij de fietsenwinkel die je zou kunnen gebruiken misschien.
 
Een goede ijzerhandel heeft daar vast ook wel oplossingen voor. Maar besef wel dat alles uiteindelijk te jatten is als de motivatie maar groot genoeg is, helaas.
 
Bij mij spookt deze gedachte ook al langer door mijn hoofd... Enige vraag die ik dan heb ik is hoe ik mijn WSM aan de ketting ga leggen haha
 
SilverFox zei:
Hmmm, nu nog bedenken waar ik de ketting nog meer aan vast maak..... Plugje in de muur is er snel uit gehaald gok ik.
Iemand ideeen?

Bij mij zit hij om paal pergola. Dus ze moeten zagen....
 
Dat het al zo erg is dat je je BBQ al aan de ketting moet leggen. Kan dr gewoon met de gedachte niet bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan