BasBQ
Beef en Steak

Verticale gril DIY

  • Onderwerp starter VerticalGrill
  • Startdatum
V

VerticalGrill

Gast
Op het internet kwam ik de verticale gril tegen. Het lijkt mij een interessant concept. Eenvoudig gezegd: een rechthoekige bak met briketten / hout en daarnaast rek(ken) met vlees of draaispit voor bijvoorbeeld de kip en onder het vlees een lekbak. Voordelen zijn: gemakkelijk vari?ren in afstand tussen voedsel en hittebron, geen rookgassen in voedsel.

Wie kan mij helpen aan de maatvoering van zo'n verticale gril, bouwtekening, waar onderdelen zijn aan te schaffen, zoals rooster voor de briketten bak, draaispit etc. Omdat ruimte om zo'n apparaat op te slaan schaars is wil deze demontabel maken.

Kortom alle informatie is meer dan welkom.
 
Hallo zo je zo vriendelijk willen zijn om je even voor te stellen, dat praat wat makkelijker.
 
gadver... rookgassen in mijn voedsel.
ik moet er niet aan denken. :-S
stel je voor, dan gaat, bijvoorbeeld, je zalm of worst smaken naar rook. ieuw...
 
SanJan zei:
gadver... rookgassen in mijn voedsel.
ik moet er niet aan denken. :-S
stel je voor, dan gaat, bijvoorbeeld, je zalm of worst smaken naar rook. ieuw...

Dat dacht ik ook al  :>
 
Ridevi71 zei:
Dat dacht ik ook al  :>

ik niet: en snap t wel..

en uh zeker ffn voorstellen is wel zo net en om te weten wat voor nieuw vlees in de kuip is.


VerticalGrill zei:
Op het internet kwam ik de verticale gril tegen.

Wie kan mij helpen aan de maatvoering [/b


k kan geen topic vinden hiero wie zoiets zelf (na) gemaakt heeft.
plak is wat foto s over wat je tegen kwam op t net,en dan kunnen we is mee gaan denken




 
ik zie de voordelen niet zo.
Lijkt me inderdaad redelijk ineffici?nt, zeker met kolen.
Als je zo'n elektrische gloeispiraal hebt, net als de shoarma boer, is het misschien wat anders.
 
Voor wat ik nu kan zien zijn het "gewone"horizontale bbq's met de mogelijkheid om een rooster verticaal te plaatsen en daar achter kolen te laten branden

rotisdancook4.jpg


Als je dan een spit toegevoegd hebt kun je een lekker kippetje braden, of iets anders natuurlijk

produktbild_91152526_3.jpg


De afmetingen lijken dan vooral af te hangen van je rooster dat je gaat gebruiken en de lengte van je spit.
 
Wil zowel de verticale gril een- en tweezijdig kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld aan de ene kant een elektrisch draaispit en aan de andere kant hamburgers.
 
is nou het enige voordeel dat je geen flare ups hebt om dat het vet niet op de kolen druipt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan