BasBQ
Beef en Steak

Verschil tussen probes vlees vs. Roostertemp

 

Juulvh

Stoker
Berichten
262
Hallo allemaal,

Nu ik me aan het orienteren ben om een nieuwe kerntemperatuurmeter te kopen (draadloos, zodat ik met kerst tijdens het voorgerecht niet telkens van tafel moet om de temperatuur te controleren), ben ik me af gaan vragen wat het verschil is tussen een probe die je in het vlees steekt, of een probe die je met een klipje boven het rooster bevestigd. Ik zie namelijk dat dat 2 verschillende probes zijn bij de weber igrill?s, vandaar dat ik het me af ben gaan vragen. Kun je niet gewoon iedere andere ?vlees?probe in hetzelfde klipje boven het rooster hangen? Ik zat te denken aan de inkbird ibt-2x, waarbij ik dus 1 probe in mijn picanha wil steken, en 1 boven het rooster wil bevestigen zodat ik op afstand de temperatuur van de smoker kan monitoren.

Bedankt alvast
 
Ik heb net de maverick 733 die heeft 2 probes en die kun je beide voor roostertemperatuur en voor vlees gebruiken
En dan kun je gewoon binnen blijven zitten ik ben er tot nu toe erg tevreden over  :)
 
Verschil is de afmeting: in je vlees wil je een wat langere probe zodat je ook bij een groot stuk vlees mooi in het midden kan meten. Op het rooster, hoe kleiner hoe beter want het neemt allemaal ruimte in.
 
BasM zei:
Verschil is de afmeting: in je vlees wil je een wat langere probe zodat je ook bij een groot stuk vlees mooi in het midden kan meten. Op het rooster, hoe kleiner hoe beter want het neemt allemaal ruimte in.
+1
 
Terug
Bovenaan Onderaan