Een fantastische dag om met de BBQ in de weer te gaan.
Een idee laten we samen ( mijn goede vriend mike visser en ik ) eens wat gaan klaar maken op de Q.
wat dan uhhmm een PICANHA !!!!!!!!!!!!!!!!.
Eerst een mooi staartstuk halen bij de sligro ( irish angus) van om en nabij de 1.5 KG.

daarna heerlijk ingesmeerd met een rub van BBQhelden
http://bbq-helden.nl/recepten/picanha-steaks/

zo en dan nu klaar om een nachtje te bivakeren in de koelkast.

Eerst even de BBQ aanslingeren en het sear rooster op temp. laten komen.

om er een mooie ruit in te branden

ik zou zeggen so far so good :

De BBQ even wat laten afkoelen en intussen het sear rooster vervangen en hup weer terug op de Q voor indirect verder te laten garen tot een kerntemp van ongeveer 48 a 50 gr C

temp.gezet voor de Q rond de 140 gr C begonnen iets te hoog maar kwam iets later toch weer goed .
de

na een klein uurtje was de temp bereikt.
waarbij de laatste 10 minuutjes de Q temp wat hebben laten zakken.

en toen het moment waar wij samen al een poosje naar uitkeken FAKKELLEN!!!!!!!!.

samen met wat maiskolven op de Q nu even inpakken en verder laten garen tot 55 gr C.
.
en dan het moment supreme uitpakken en aansnijden:

wij happy

en toen nog op het bord met mais en heerlijke zelf door mike visser gebakken frietjes.

Was voor ons beide de eerste maar zeker NIET!!! de laatste keer wat een geweldig stukje vlees zeg.
en ook een leuke manier van bereiden vooral dat FAKKELLEN!!!!!!!!!!

enne mike bedankt voor een geweldige middag komt zeker een herhaling van deze middag
Ik zeg wat is er mooier dan lekker BBQen met vrienden die er ook zo gek van zijn..

Een idee laten we samen ( mijn goede vriend mike visser en ik ) eens wat gaan klaar maken op de Q.
wat dan uhhmm een PICANHA !!!!!!!!!!!!!!!!.
Eerst een mooi staartstuk halen bij de sligro ( irish angus) van om en nabij de 1.5 KG.

daarna heerlijk ingesmeerd met een rub van BBQhelden
http://bbq-helden.nl/recepten/picanha-steaks/

zo en dan nu klaar om een nachtje te bivakeren in de koelkast.

Eerst even de BBQ aanslingeren en het sear rooster op temp. laten komen.

om er een mooie ruit in te branden

ik zou zeggen so far so good :

De BBQ even wat laten afkoelen en intussen het sear rooster vervangen en hup weer terug op de Q voor indirect verder te laten garen tot een kerntemp van ongeveer 48 a 50 gr C

temp.gezet voor de Q rond de 140 gr C begonnen iets te hoog maar kwam iets later toch weer goed .
de

na een klein uurtje was de temp bereikt.
waarbij de laatste 10 minuutjes de Q temp wat hebben laten zakken.

en toen het moment waar wij samen al een poosje naar uitkeken FAKKELLEN!!!!!!!!.

samen met wat maiskolven op de Q nu even inpakken en verder laten garen tot 55 gr C.

en dan het moment supreme uitpakken en aansnijden:

wij happy

en toen nog op het bord met mais en heerlijke zelf door mike visser gebakken frietjes.

Was voor ons beide de eerste maar zeker NIET!!! de laatste keer wat een geweldig stukje vlees zeg.
en ook een leuke manier van bereiden vooral dat FAKKELLEN!!!!!!!!!!

enne mike bedankt voor een geweldige middag komt zeker een herhaling van deze middag
Ik zeg wat is er mooier dan lekker BBQen met vrienden die er ook zo gek van zijn..