BasBQ
Beef en Steak

verrukkelijke picanha samen met mike visser

 
 

rowhald

Kooltjesharker
Berichten
227
Een fantastische dag om met de BBQ in de weer te gaan.
Een idee laten we samen (  mijn goede vriend  mike visser en ik ) eens wat gaan klaar maken op de Q.
wat dan uhhmm  een PICANHA !!!!!!!!!!!!!!!!.

Eerst een mooi staartstuk halen bij de sligro ( irish angus) van om en nabij de 1.5 KG.







daarna heerlijk ingesmeerd met een rub van BBQhelden
http://bbq-helden.nl/recepten/picanha-steaks/



zo en dan nu klaar om een nachtje te bivakeren in de koelkast.



Eerst even de BBQ aanslingeren en het sear rooster op temp. laten komen.



om er een mooie ruit in te branden :D





ik zou zeggen so far so good : :) :)

De BBQ even wat laten afkoelen en intussen het sear rooster vervangen en hup weer terug op de Q voor indirect verder te laten garen tot een kerntemp van ongeveer 48 a 50 gr C



temp.gezet voor de Q rond de 140 gr C begonnen iets te hoog maar kwam iets later toch weer goed .
de



na een klein uurtje was de temp bereikt.
waarbij de laatste 10 minuutjes de Q temp wat hebben laten zakken.



en toen het moment waar wij samen al een poosje naar uitkeken FAKKELLEN!!!!!!!!.







samen met wat maiskolven op de Q nu even inpakken en verder laten garen tot 55 gr C.

.

en dan het moment supreme uitpakken en aansnijden:





wij happy  :) :) :) :) :) :) :)







en toen nog op het bord met mais en heerlijke zelf door mike visser gebakken frietjes.



Was voor ons beide de eerste maar zeker NIET!!! de laatste keer wat een geweldig stukje vlees zeg.
en ook een leuke manier van bereiden vooral dat FAKKELLEN!!!!!!!!!! :D :D :D :D

enne mike bedankt voor een geweldige middag komt zeker een herhaling van deze middag
Ik zeg wat is er mooier dan lekker BBQen met vrienden die er ook zo gek van zijn..
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
 
jaaaaaaaaaaa was idd een heeeeeeeeeerlijk stukje vlees, en super gezellige dag zo , gaan we zeer zeker vaker doen :D

dikke aanrader voor iedereen ook, daar kan gewone biefstuk echt niet aan tippen !!

enne, ik geloof dat ik je vandaag ook weer een stukkie dichter  richting een houtskool Q heb gejaagd :p
 
nou dat was niet echt meer nodig maar alleen zal t wachten nu nog langer aanvoelen ;)
 
Dat ziet er goed uit mannen!
mike visser zei:
dikke aanrader voor iedereen ook, daar kan gewone biefstuk echt niet aan tippen !!
Er zijn zoveel stukken koe waar een biefstuk niet aan kan tippen, probeer eens bavette, longhaas of gegrilde sukade. Vaak goedkoper dan biefstuk en met veel meer smaak!
 
jaaaaaa longhaas heb ik idd ook al meer over gehoord, dat is het stukje wat  de slager zelf houdt, zeggen ze :p

die gaat er ook zeker nog eens op !
 
Wat een leuk enthousiast verhaal. Jammer dat Ceriel dan weer het volgende zegt:

Ceriel zei:
Dat ziet er goed uit mannen!
mike visser zei:
dikke aanrader voor iedereen ook, daar kan gewone biefstuk echt niet aan tippen !!
Er zijn zoveel stukken koe waar een biefstuk niet aan kan tippen, probeer eens bavette, longhaas of gegrilde sukade. Vaak goedkoper dan biefstuk en met veel meer smaak!

Ik heb hier gewoon niets meer aan toe te voegen :D
 
Thanx heb nu al weer idee?n
 
Weet je dat er voor dat zalige grillruitje een heel mooi topicje is?  ;)
 
ja sander dat weten wij maar toch bedankt voor de reminder :)ik zal hem er gelijk eens inzetten namens mike.
 
Volgende keer nog wat lagere temp, en wat dunner snijden is hij nog lekkerderrrr
 
Heerlijk, picanha, met kerst nog een stuk black angus gegaard in de oven.
Moeilijk te zien op de foto maar ik heb het idee dat je hem niet helemaal dwars op de draad gesneden hebt? Mooie garing iig!
 
mooi stuk vlees en een mooie reportage, zal zeker gesmaakt hebben
 
Ja gesmaken heeft t zeker. En idd wij hadden ook zoiets van de volgende keer de Qtemp wat lager thnx
 
RdB zei:
Heerlijk, picanha, met kerst nog een stuk black angus gegaard in de oven.
Moeilijk te zien op de foto maar ik heb het idee dat je hem niet helemaal dwars op de draad gesneden hebt? Mooie garing iig!

voor zover ik weet wel :) en zoals ik kon zien ook.

ik heb een aantal fimpjes gekeken op internet, o.a. uit brazilie , daar snijden ze er steaks van haaks op het puntje...

www.youtube.com/watch?v=TblOQ3K63I0

ik zal nog ff verder zoeken, deze is in het braziliaans, ik had van de week een engels ondertitelde, maar die kan ik zo gauw niet terug vinden.

alhoewel de beelden voor zich spreken ;)

kvond het wel leuk filmpje om te zien , hij laat in andere filmpjes meer zien met vlees ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan