BasBQ
Beef en Steak

Verlichting tijdens BBQ

 
 

paul

Vuurmaker
Berichten
84
Hi all,

Ik heb een misschien wat ongewoon vraagje:
Tijdens deze donkere dagen mis ik op dit moment eigenlijk toch wel flink wat licht. Normaal bij het Buitenkoken (en in de zomer) hier nooit problemen mee ondervonden, maar omdat het nu steeds vroeger donker wordt, vroeg ik me af - wat gebruiken jullie om je Q-plek te verlichten.

Hebben jullie een speciale plek om te Q'en en daar verlichting gemaakt, of hebben jullie een zaklamp mee als jullie de waren op de BBQ willen checken.

Thanks!
 
Heb twee lampen in de tuin zitten die verlichten het een beetje. Verder gaat er in de donkere dagen een hoop op gevoel en ervaring :D
 
Ik hen een lamp aan de muur in de buurt van de WSM. Dat geeft genoeg licht om een beetje om je heen te kijken. Verder heb al naar gelang wat ik doe een zaklamp en/of een hoofdlamp. Beide had ik al en met name de hoofdlamp is prajtisch: handen vrij en altijd licht waar je kijkt.
 
Ik heb (beter gezegd: wij hebben) een afdak in tuin. Nu nog met lichtslinger, straks met verlichting en verwarming!!! ;-) yeah!
 
Ik heb een buitenlamp boven m'n BBQ's hangen, dit geeft een beetje licht zodat je enigszins kun zien wat je doet en je niet op de tast de hete plek hoeft te zoeken(auw!).

Een kleine bouwlamp was beter geweest maar die zien er dan weer niet uit!
 
Ik heb een overkapping gemaakt, met verlichting erin(klik aan klik uit) is ideaal.
ma7uby8a.jpg

Staan inmiddels wel wat andere q's geparkeerd maar dan heb je een idee
 
Ik heb een buitenparasol staan ook vnml als beschutting tegen de regen, hier kan je mooi een lamp in hangen.
verder heb ik wel eens mensen gezien op het grote web welke zo'n hoofdbandje met een lamp dragen. Volgens mij kan je deze in een goede kampeerwinkel krijgen. De versie met Led verlichting zal redelijk zuinig met batterijen omgaan.
 
Hoofdlampjes verkopen ze ook bij de Xenos, nog geen 5 ?.
 
In de winter Q ik in mijn garage, daar heb ik verlichting hangen en sta ik droog :)

Hier zijn wel twee nadelen aan: ik kan de BBQ daar niet kan laten staan en ik moet hem dus telkens moet verhuizen. En doordat de rook niet goed weg kan kruipt het wel h??l snel in de kleren. Of dat laatste eigenlijk een nadeel is ben ik nog niet zo uit, maar mijn wederhelft vindt alvast van wel ;)
 
Ik heb het Ei nu op terras bij woonkamer staan, en daar zit een lamp. Dan moet je soms even zwaaien, en gaat hij weer aan. Ideaal is het zeker niet.
De WGA is dan weer achter in de tuin, daar is ook een afdakje, met ook zo'n zwaailamp.
Nadeel bij beiden is, dat het licht van achter komt, en dus veel schaduw geeft. Van het voorjaar gaat Verkering aan de klus, er komt een nieuw Qplekje, en dan zal ik niet rusten voor er in ieder geval goed licht is. En het liefst ook nog verwarming alhoewel mijn groene hart daar nog over twijfelt....
 
Heb zelf sinds kort een lamp aan de schuur achterin de tuin. Had hetzelfde probleem en alles op de tast doen werkte niet echt optimaal. Heb de WSM en de OTP onder die lamp gezet en dat werkt een stuk beter.

20121117_172726_zpsa9e30945.jpg
 
Ik gebruik altijd deze:
51IrWOEV7NL._AA300_.jpg

Maar dan thuis in de achtertuin zonder het rode filtertje...
 
Hier ook een tevreden gebruiker van een Petzl lamp. (heb 'm i.v.m. het werk, maar bij de bbq doet ie het in deze tijd ook goed )  :)

Mac
 
Hier ook de petzl. Thuis wit licht op het werk met rood filter  :p
 
Wil hier eventjes op reageren omdat de donkere dagen er toch langzaam weer aan zitten te komen en nieuwkomers (zoals ik) dit topic ook voorbij zien komen.

Zelf hebben wij thuis een keuken met een wand van glas en schuifpui. Zet zelf dus het keukenlicht aan en er is genoeg licht om buiten te kunnen barbecuen.
 
Wij hebben een keer op een koopjessite een kleine bouwlamp gekocht die dimbaar is.
Zitten we in de winter toch nog gewoon in sfeerlicht. :)
 
Je hebt tegenwoordig ook mooie verlichting voor aan je handvat of op je gereedschap,...  Als je op afbeeldingen googled onder "bbq light" kom je best leuke dingen tegen.
 
Onze BGE in de buitenkuiken wordt super verlicht door twee hue lampen. Als ik thuis kom en het is donker gaan ze al aan (proximity), en elke sfeer is mogelijk (soft  / warm / helder / enz). Lekker makkelijk  B-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan