BasBQ
Beef en Steak

Verjaardag pull prok

 
 

Maarten215

Vuurmaker
Berichten
80
Beste bbq’ers

Afgelopen zaterdag voor de tweede keer pull pork gemaakt. Ditmaal voor mijn vrienden die kwamen borrelen voor mijn verjaardag. Dat is er niks lekkerders dan pull pork.
Aangezien mijn vrienden hongerig zijn de keuzen gemaakt om 2 stukken te maken. Bovendien maakt bier de mens hongerig.

De rub een nacht laten intrekken. Sochten’s vroeg de bbq (masterbuilt) aangestoken en appelhout toegevoegd. De pull pork bleef erg lang hangen op een temperatuur van 65 graden. Uiteindelijk de keuzen gemaakt om hem in te pakken in zilverfolie. Ik had gelezen dat pull pork droog kan worden als die lang blijft hangen op deze temperatuur.
Na ongeveer 13 uur de stukken pull pork eraf gehaald. Een goed half uur laten rusten en toen uitgepakt.

De pull pork was ontzettend mals en smaakvol. Uiteindelijk bleven en twee kleine bakjes over.

voor Rub heb ik gebruik gemaakt van:
1 peper, zout, paprika poeder, knoflook poeder, bruine suiker, kristalsuiker, cayenne pepper (niet te veel) en komijn.

Voor de bbq saus heb ik gebruik gemaakt van
Blues hogs original (1e stuk)
Stockyard bbq saus Memphis red (2e stuk)

volgende keer ga ik de bbq saus zelf maken.

E3E140A1-29B2-468E-A11B-49262E7B2B6D.jpeg


478A808C-273B-468D-9238-35DE84A21C6C.jpeg


900FB122-9B51-4BFB-AD51-304C92DDC473.jpeg


C0C30687-0729-4F72-A513-F28A040EF488.jpeg


424BC5D1-7243-491A-9B1C-DC0482194217.jpeg
 
lekker hoor
dat moet gesmaakt hebben.

en zelf saus maken is veel lekkerder.
 
Mooie run, gefeliciteerd met je Knor
 
ik gebruik deze als basis.
met een paar kleine aanpassingen, zoals het weglaten van de rum (hier een dochter van 14) en de liquid smoke want met het roken komt er toch al rooksmaak op.
en verder kan je natuurlijk zelf ook eea tweaken. zoals de hoeveelheid ketchup verdelen in de helft ketchup en de helft curry
of een flinke scheut srirachasaus toevoegen voor de pit. Kortom, maak er je eigen sausje van.

zorg ervoor dat je een paar schone knijpflessen heb, lege ketchupflessen bijvoorbeeld.
let op, maak deze heel goed schoon. hierin kan je je saus dan voor langere tijd bewaren.

PS
check ook de rest van de site van Noskos. heeeeeel erg leerzaam en heeeel veel recepten voor van alles en nog wat.

succes
 
ik gebruik deze als basis.
met een paar kleine aanpassingen, zoals het weglaten van de rum (hier een dochter van 14) en de liquid smoke want met het roken komt er toch al rooksmaak op.
en verder kan je natuurlijk zelf ook eea tweaken. zoals de hoeveelheid ketchup verdelen in de helft ketchup en de helft curry
of een flinke scheut srirachasaus toevoegen voor de pit. Kortom, maak er je eigen sausje van.

zorg ervoor dat je een paar schone knijpflessen heb, lege ketchupflessen bijvoorbeeld.
let op, maak deze heel goed schoon. hierin kan je je saus dan voor langere tijd bewaren.

PS
check ook de rest van de site van Noskos. heeeeeel erg leerzaam en heeeel veel recepten voor van alles en nog wat.

succes
Kijk dit zijn tips! Goeie tip van de lege flessen. Binnenkort weer is sparibs maken. Dan kan ik deze saus goed gebruiken.
Thanx 😀😀
 
Kijk dat zijn de betere feestjes. PP & Bier meer heb je niet nodig. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je knorrie


BBQ saus kun je ook goed bewaren in jampotjes. Even in kokend water om steriel te maken. En BBQ saus er heet in doen. Kan je het lage tijd bewaren. Althans. Dat probeer ik meestal. Maar aan het eind van de maand is het toch weer op
 
Terug
Bovenaan Onderaan