BasBQ
Beef en Steak

Verjaardag BBQ - 1 OTP57 beschikbaar - Tips?

 
 
 

Pharan

Vuurmaker
Berichten
74
Hoi allemaal,
volgende week zondag wordt mijn vriendin 33 en gaan we de Q aansteken. Als iedereen komt zijn we met ongeveer 22 volwassenen en 6 kids. Ik heb slechts 1 OTP 57 tot m'n beschikking en niet zo veel tijd om een dag eerder dingen voor te  bereiden. Verder denk ik dat niet iedereen de rooksmaak van low en slow zal waarderen, dus ik wil met high and fast aan de slag.
Ik had zelf al bedacht om te maken:
- Spiffs Burgers
- Kipvingers (van Nosmo geloof ik?)
- Sateh (door schoonouders)

Het lijkt me wel leuk om er nog iets bij te doen. Heeft iemand tips? (Naast de obligate stokbroden en salades natuurlijk :) ) Misschien toch maar ABT's maken?
 
als je (te)veel hout gebruikt kan je een overdreven rooksmaak krijgen, maar anders is dit zeker geen probleem.

Als alternatieven kan je onderstaande dingen nog aan je menu toevoegen :
Gevulde groenten, bijv. snoeppaprika champignons
Zalm op een plankje  is weinig voorbereiding en vaak een succes
Een rolbrood doet het bij mij ook altijd goed
Overweeg anders eens een toetje (banaan met chocola en bolletje ijs) kan bijna niet mislukken en is erg lekker
 
Heeft er niemand van die 22 gasten een Q?? die je kan lenen?? ???
 
En als je dan toch alleen gaat grillen kan je ook wel zo'n grill van de slager huren.
 
Ik ga idd nog wel een Q lenen. Wie weet gooi ik er wat MOINKS tegenaan
 
Een paar picanha's?  Die zijn eenvoudig te maken, geven een prachtige vlammenshow en het smaakt geweldig.

Plus iedereen vind je een geweldige BBQer want het ziet er erg ingewikkeld en speciaal uit. ;)
 
Nosmo +1  :p
 
Nosmo +2. Heb ik afgelopen zaterdag nog gedaan samen met zalm op een plankie. Mensen weten niet wat ze zien en proeven

Succes anyway
 
Die picanha is misschien een idee Nosmo. Ik ga me eens even inlezen!
 
Nosmo zei:
Een paar picanha's?  Die zijn eenvoudig te maken, geven een prachtige vlammenshow en het smaakt geweldig.

Plus iedereen vind je een geweldige BBQer want het ziet er erg ingewikkeld en speciaal uit. ;)


"It's the sizzle, that sells the steak"
 
Teddo zei:
Nosmo zei:
Een paar picanha's?  Die zijn eenvoudig te maken, geven een prachtige vlammenshow en het smaakt geweldig.

Plus iedereen vind je een geweldige BBQer want het ziet er erg ingewikkeld en speciaal uit. ;)


"It's the sizzle, that sells the steak"

LOL :p ::)
 
En een paar lekkere salades maken die doen het altijd goed.
 
spiezen met gamba's doen het bij mij op fuiven en partijen ook altijd goed, al dan niet zwemmend in knoflookboters of thaise chili combinaties (de smaakmakers serveer ik in dat geval als saus erbij in plaats van vooraf marineren).

en picanha, zeker doen!
 
Na wat wikken en wegen ben ik er uit. Ik ga voor Spiff's burgers (met uitgebreid assortiment aan toppings), een aantal stokjes sat? per persoon en een picanha van een kilo.
Het zijn toch een stuk minder mensen dan in in eerste instantie dacht en omdat ik bijna geen tijd voor voorbereidingen heb, hou ik het simpel.

Natuurlijk doen we er wat stokbrood bij en een aardappel- en coleslaw salade.
Zondag gaan we los. Smikkel smikkel  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan