BasBQ
Beef en Steak

"Vergeten vlees"

De bavette en longhaas ken ik. Dat kun je gerust proberen krijg je geen spijt van!
 
Jodenhaas is ook heerlijk hoor.
 
En het ezeltje ook erg lekker en een makkelijk stukje vlees.
Mijn slager vertelde hier het verhaal bij dat slagers vroegah dit stukje vlees cadeau gaven aan pas getrouwde stellen omdat ze vaak het koken nog niet onder de knie hadden, en schijnbaar moet je heel erg goed je best doen om dit stukje te verknallen.
 
Danny77 zei:
En het ezeltje ook erg lekker en een makkelijk stukje vlees.
Mijn slager vertelde hier het verhaal bij dat slagers vroegah dit stukje vlees cadeau gaven aan pas getrouwde stellen omdat ze vaak het koken nog niet onder de knie hadden, en schijnbaar moet je heel erg goed je best doen om dit stukje te verknallen.

Daarom werd het ook wel 'jong gehuwden stukje' genoemd.
 
Bij een ezeltje/liesstuk verloopt de draad van het vlees, hou hier wel rekening mee met aansnijden.
 
Eerlijk gezegd vergeten wij vaker de groenten dan het vlees :D

Eigenlijk moeten we dat soort informatie een beetje onder de pet houden ;)  In Frankrijk bijvoorbeeld is longhaas al jaren een delicatesse en daar betaal je je scheel voor dat spul. In NL is het nu nog relatief goedkoop gelukkig
Maar het zijn inderdaad lekkere stukken! Binnenkort maar weer eens langs de slagert.....
 
El Fumarole zei:
Eigenlijk moeten we dat soort informatie een beetje onder de pet houden ;)  In Frankrijk bijvoorbeeld is longhaas al jaren een delicatesse en daar betaal je je scheel voor dat spul. In NL is het nu nog relatief goedkoop gelukkig
Maar het zijn inderdaad lekkere stukken! Binnenkort maar weer eens langs de slagert.....
Helemaal eens, en geheimhouding past ook echt bij een genootschap  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan