BasBQ
Beef en Steak

Verdraagzaamheid bbq rubs

 
 

150degrees

Pitmaster
Berichten
733
Hallo allemaal,
Het is mij al een paar keer opgevallen dat mijn vrouw slecht tegen sommige rubs kan. En dan bedoel ik dat ze er met veel smaak van eet, daar niet van, maar daar dan 's nachts de prijs voor betaald. Geplaagd door buikpijn slaapt ze soms de halve nacht niet, en is dan 's morgens geradbraakt. De rubs die ik momenteel gebruik zijn die van Fiddes&Payne, en Stub's rub. Nou is het natuurlijk een open deur door te zeggen "gebruik die rubs dan niet meer".
Maar welke kan ik dan wel gebruiken. En zijn er onder jullie ook die last van sommige rubs krijgen.

Wat ik eigenlijk wil weten is, of er rubs zijn die minder pittig zijn of die geen "bijwerkingen" hebben. Kortom, hebben jullie hier ook ervaring mee.
Ik hoor het graag van jullie.

Groeten,

Henk
 
Zelf een rub maken/proberen zonder al te veel hete kruiden?!
 
Wel rot dat je vrouw er last van heeft...

Minder pepers e.d en meer zachtere kruiden zoals tijm en rozemarijn? Zijn beide een mooi vol kruid met een mooie volle smaak... Misschien roken met hout welke in whisky geweekt is?
 
Mijn vrouw kan bv niet tegen MSG!! =;
 
Ze kan hoogstwaarschijnlijk niet tegen een component in de rub en dat hoeft niets te maken te hebben met scherpte of pittige kruiden. Je zou kunnen proberen de losse componenten te testen. Zout en peper hoef je niet te doen, maar wat zeldzamere kruiden kun je 1 voor 1 testen en zo uitsluiten. Weet je waar ze niet tegen kan, kun je daarop selecteren in de rubs of ze namaken zonder dat component. Klein minpuntje is als er 2 of meerdere elkaar versterken..
 
de rubs van lujaba zijn allemaal allergeen free !!
 
Als het goed is staat het er gewoon op hoor wat erin zit. Mijn standpunt wat MSG betreft is volgens mij wel duidelijk hier.
Wat de rest betreft, hou die potjes eens naast elkaar, wat zit er in beide dat je nog niet hebt geprobeerd? Probeer die eens los uit.
Of maak je eigen rubs, zo moeilijk is dat niet ;)
 
Goeie tips hier, Het wordt denk ik zo zachtjes aan maar eens tijd om zelf de rubs te gaan maken. MSG gooi ik er al sowieso niet in, lijkt me geen prettig spul ook al is het een smaakversterker.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat paprika(poeder) ook wel eens de boosdoener kan zijn. Ze neemt bijvoorbeeld al nooit eten waar overdadig parika in zit. Ga ik binnenkort maar eens op selecteren door dat weg te laten in een rub. 
 
Terug
Bovenaan Onderaan