BasBQ
Beef en Steak

Verbruik WSM47 vs Weber MTP

 

Stephan90

Sprokkelaar
Berichten
46
Goedenavond,

Ik begreep dat een WSM vrij zuinig met brandstof moest zijn. Maar als ik sessie met mijn WSM47 (met controller zonder gevulde waterbak) vergelijk met mijn MTP met diffuserplate dan is de MTP toch stukken zuiniger.

Is dit normaal? Of komt het hoger verbuik door de controller? Of zuigt het deurtje toch meer valse lucht dan ik denk?

In afwachting op jullie wijsheid

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk
 
Mijn WSM was echt mega zuinig. De hele dag aan en er waren misschien 3 handjes briketten verbruikt.. Helaas heb ik 'm niet meer om je betere resultaten te geven. Ik gebruikte hem overigens nooit met een controller.. Hij was enorm stabiel uit zichzelf.
 
Het lijkt mij logisch dat een Wmt zuiniger is dan een WSM, en dat komt denk ik doordat een WSM meer inhoud heeft en meer oppervlakte. Beide zaken zorgen dat je er meer energie in moet stoppen.
 
Het lijkt mij logisch dat een Wmt zuiniger is dan een WSM, en dat komt denk ik doordat een WSM meer inhoud heeft en meer oppervlakte. Beide zaken zorgen dat je er meer energie in moet stoppen.
Ja, misschien is het ook gewoon zo simpel.. ik was gewoon even gewend dat de MTP zo zuinig is met de diffuserplate dat dan het verbruik van de WSM tegen valt. Ik ga iedergeval proberen de WSM wat luchtdichter te maken, misschien scheelt dat nog.

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk
 
precies wat frits zegt
grotere inhoud dat opgewarmd moet worden en een groter oppervlak dat afkoelt.
en zeker met deze koude dagen.
ik merk ook dat in de winter de wsm meer brandstof nodig heeft. scheelt best wel

overigens kan ik me voorstellen dat enige dempende massa (gevulde waterpan) voor stabiliteit zorgt en daardoor het verbruik gunstig kan beïnvloeden.

Uit de wind zetten is al een hele winst trouwens.
en het gebruik van de juiste brandstof (kwaliteits-kokos briketten)
 
Off topic: welke controller gebruik je in combinatie met de MT?
 
Off topic: welke controller gebruik je in combinatie met de MT?
Ik gebruik de Inkbird isc-007bw. Hij was heel fijn, echter de laatste tijd problemen met de fan, die gaat alleen op 100% of 0%. Hij moduleert niet meer goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan