BasBQ
Beef en Steak

Vegie BBQ

 

RvdB

Kooltjesharker
Berichten
109
Wij krijgen binnenkort vegetariers op bezoek en blijven mee eten, ik wil wat vegetarische barbecue gerechten maken. Heb gekeken bij Vleesch noch Visch maar kom hier maar een handje vol gerechten tegen.

Als ik kijk hoeveel keer de posts gelezen zijn moet er wel interesse zijn, al is het alleen maar als bijgerecht.

In de boeken van Steven staat een ruime sortering aan vegetarische gerechten, zal na het bezoek wat posts gaan doen in deze catagorie zodat het wat gaat lijken.
Goed voorbeeld doet volgen en schaam je niet dat je ook wel eens waat anders op de bbq gooit dan een koe of een varken.

Ruud
 
Ieder zijn ding.
Ikzelf heb altijd het gevoel dat ik niet gegeten heb als ik geen vlees gegeten heb. Slechte zaak, maar het is nu eenmaal zo.
Overigens sla ik een gegrilde courgette niet af hoor.
Ik las een tijdje terug een artikel waarin stond dat het afgeraden wordt om meer dan 500 gram rood vlees per week te eten.
Die hoeveelheid lust ik wel per dag!
 
Er is volgens mij een grote zwam die je als een hamburger kan behandelen.

Als je dan hamburgers maakt, dan kan je verder alles hetzelfde laten en heeft de veggie gewoon een andere "disk" van de BBQ.

Verder; Mais, gevulde paprika (zoet), gevulde paddestoelen.

vast ook nog wel meer, maar is toch niet echt mijn ding. krul er vaak snel een lapje spek of ham omheen
 
dennis zei:
Ieder zijn ding.
Ikzelf heb altijd het gevoel dat ik niet gegeten heb als ik geen vlees gegeten heb. Slechte zaak, maar het is nu eenmaal zo.
Overigens sla ik een gegrilde courgette niet af hoor.
Ik las een tijdje terug een artikel waarin stond dat het afgeraden wordt om meer dan 500 gram rood vlees per week te eten.
Die hoeveelheid lust ik wel per dag!
+1  :p
Hoewel ik ook wel eens wat anders wil hoor, voor de variatie. Maar kan gewoon niet zonder vlees  :)

check ook even de apple smoked beans van Noskos. Heeeeel erg lekker !!! (spekjes/bacon eruit laten dan uiteraard)
En is dit iets? : http://www.mijncobb.nl/recepten/overzicht/warme-vijgen-met-geitenkaas-en-honing/
Verder zijn er toch ook vegetarische hamburgers e.d. te koop?

Misschien sla-vinken? Of kool-vis?
 
Ceriel zei:
rdmeijer zei:
Jammer dat de asperges alweer voorbij zijn.... dat doe ik er vaak op als bijgerecht.
Heb altijd groene diepvries asperges in huis van de Makro

Groene asperges zijn toch het hele jaar te koop?
 
wat ik veel klaar maak voor vegetarisch publiek:

-portobello champignons grillen: ( gewoon afkruiden zoals een gewone burger, past prima tussen een burgerbroodje met groentjes en saus)
-portobello pizza's: zelfde champignons maar dan de binnenkant vullen met pizza-basis, wat kruiden, een beetje paprika en kaas. Je gebruikt de portobello als deeg
-gegrillde courgette: eerst marineren in olijfolie met rozemarijn en pezo. Eventueel wat knoflook
-gegrilde paprika: eerst door de olijfolie halen en kruiden naar smaak
-veggie pizza's
-bol-courgettes vullen met een mix van aardappelpuree, fijngesneden champignons, kaas en knoflook

je kan gerust heel creatief zijn :)
 
In de Italiaanse keuken vind je veel gegrilde groentes.
Witlof, aubergine, courgette, tomaten enz, erg lekker, het liefst de witlof met goede parmazaanse kaas! Combineer dat met een pasta pesto of aglio e olio, schuif daarna er nog een kaasje in ( eventueel gerookt)  en een toetje met mascarpone, aardbeien en kruimelkoek. aftoppen met koffie en een grappa.

Denk dat je het vlees niet gaat missen!

Gegroet Gelato
 
Terug
Bovenaan Onderaan