BasBQ
Beef en Steak

Vega Burger (Julius) - Blits bij de Kids

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.859
Ik maak ze best vaak, dan ook voor meerdere keren tegelijk.
Ook een keer gedeeld hier: De Ultimate Vega Burger volgens Julius Jaspers:

Deze komen hier geregeld voorbij en sinds de nieuwe keukenmachine moest deze toch weer naar voren komen.
(Ookal is die nieuwe kitchenaid keukenmachine van ons zo groot, deze portie had hij het toch moeilijk mee en moest in 2 keer.)
En boven alles, mijn zoon is dol op burgers eten.
Op deze manier ben ik blij: de BBQ gebruiken.
Kind blij: dikke burger eten
Ik nog een keer blij: want kind blij, dus meedoen met fotowedstrijd
Vrouw blij: want ik durf bijna te zeggen dat ze gezond zijn.
(Ingredienten; bruine rijst, zwarte bonen, groene paprika, ui, champignon, mozzarella, ei, panko, kruiden)

Tijdens de voorbereiding nog niet zo veel foto's gemaakt, maar het was een dagje voor de kids.

's Ochtends begonnen we met een lekkere wandeling in het bos.
De kinderen genieten er net als papa enorm van: de frisse lucht, de modder, de fluitende vogels, de blije honden die rond rennen, de geuren van het bos. Heerlijk.
Kleine snippet uit een filmpje:
1642403745542.png


Thuis geluncht, met natuurlijk iets lekkers op de boterham: ei!
Slaapje in de middag.. en na het wakker worden nog even de vogels gaan voeren buiten..
1642404104760.png

Want dat is zo leuk met dat oude brood he, een hoop gelach uit de kinderwagen, en de oudste vond het vooral schitterend.
Oh, en de meeuwen waren al helemaal blij, kregen zelfs nog wat leuke poses van ze toen we weer wilde vertrekken:
1642404155594.png


Een wandelingetje naar huis en de Q aangestoken.
Het is mijn geluk van zo'n mooie dag.
De hele dag is het droog en lekker winters/herfstig.
Hoes van de BGE af en jawel, regen.
We moeten er wat voor over hebben, die hele-jaar-door-hobby van ons.
Met golf heb ik mezelf beloofd alleen nog maar in ze lente-zomer te spelen, maar deze hobby blijft toch leuk door het jaar heen;
1642404175406.png


Snel naar binnen gerend voor de saus.
Mayo, Ketchup, beetje BBQ saus, teentje knoflook en een klein gesneden augurkje (hier nog niet erin)
1642404250309.png


De burgers die indirect lagen te garen (kijk hier voor het recept van de burgers) even eruit gehaald om te laten rusten want mevrouw had ook een aardappeltje erbij bedacht, en die moesten wel ff.. (lekkere timing, schat). Snel een braadslede erin gedaan en de burgers er weer af zodat ze straks gegrilld konden worden (werden ze vast wel weer heet, dacht ik zo).

1642404358579.png


De burgerbroodjes alvast wat geroosterd
1642404381618.png


En toen de burgers erop, beide kanten afgegrilt.
(Voor de fotowedstrijd ben je er toch iets meer mee bezig he; )
1642404403573.png


De burgers waren al mooi geworden, maar de aardappeltjes bleven wat achter.
Dus de burgers indirect en ik wilde de aardappeltjes wat dichterbij het vuur hebben.
Ik dacht de half moon perforated grill niet nodig te hebben, "want ik heb al zo'n ding van weber.."
Maar uiteindelijk gaat hij toch maar op het verjaardagslijstje:
1642404475148.png


En dan gaat het allemaal weer snel.. alles eraf, geen tijd voor foto's. burgers maken en eten!
Broodje belegd met (vonb): bodem, rucola, tomaat, burger, saus, top.
Altijd maken we er van die uitjes bij, zo lekker lang in boter laten pruttelen met een heel klein schepje bruine basterd suiker; deze keer vergeten, volgende keer wel weer doen.

Die van de kid (want daar deden we het voor.. kuch-nietus-kuch) hetzelfde maar dan zonder sla.
1642404623837.png



En als je hem dan doorsnijdt zie je dit:
1642404642784.png



Lekker hoor, heeeee-lemaal niks mis mee.
Mag van mij op wekelijkse basis voorbij komen deze burger, fantastisch.

En dan nog een leuk kliekje voor de fotowedstrijd.
De kleine smulkont van ons kan zo genieten van een 'BUHGHÂ!'.
Machtig mooi, die kinderen blijven een reflectie van jezelf:
IMG_7176.jpg


En dat duurde niet lang of hij was verdwenen, nog eerder dan mama die van haar op had.
En toen appelmoes, want het was een dag voor de kids, en weer 3 seconde later was dat ook weg:
PAPA DAT WAS LEKKER, NOG EEN BURGER?
1642404865356.png

Een toetje met vers fruit..
We hadden weer een top dag.
 
Leuke repo! En die vega burgers zien er echt goed uit! Hoe is de "sappigheid"? Structuur oogt ook echt top! En fijn dat dat de kleine zo enthousiast is... Smaakt het extra lekker toch!?
 
Leuke repo! En die vega burgers zien er echt goed uit! Hoe is de "sappigheid"? Structuur oogt ook echt top! En fijn dat dat de kleine zo enthousiast is... Smaakt het extra lekker toch!?
Bedankt!
Het is een vega burger, nooit vergelijken met een echt-vlees burger want dat zal het nooit worden.
Doordat er ei in zit, en je ze eerst indirect gaart, stolt het ei en houdt het opzich best goeie structuur, en kan je ze prima draaien tijdens het grillen, beetje voorzichtig doen wel.
Uiteindelijk blijft het in vorm gekneedde pasta dus als je niet goed op let spletsjt hij er aan de achterkant uit.
Probeer hem eens en laat het weten!
 
Ziet er weer een prima dagje uit Sander. Kindjes lekker naar buiten is altijd goed. Hier niet al te lang geleden ook eens vega burgers gemaakt naar een recept van Jord Icm burgers van de vegetarische slager. Die waren me toch erg goed bevallen. Dus je mag trots zijn op jezelf, je hebt me aan de vegetarische maaltijden gekregen kerel. TOP
 
Dat ziet er uit als een gezellig dagje met een lekker afsluiting. Ga ik ook eens proberen die burgers. Bedankt voor de inspiratie.
 
Heerlijke dag zo!

Mooi geschreven met fijne plaatjes.

Lekker je gezin centraal en samen mooie herinneringen maken.

Ben behoorlijk gesteld op “vlees”burgers maar ga deze toch ook een keer proberen.
 
Dit zijn de dagen waar je later op terugkijkt met een glimlach 😊 Heerlijk zo een dagje! Zeer vermakelijke post, beste man!

En ja, die eindfoto, mijn favoriet tot dusver 😇
 
Wat een fijne repo Sander, daar wordt je toch enorm blij van! En die slotfoto is echt goud!
 
Leuk zo met de kids, burgers maken, succes met de foto wedstrijd!
 
Heerlijke bijdrage Sander, deze ga ik ook eens maken.
Btw altijd lekker uitwaaien bij de plas.
 
Een lekkere dag zo met je gezin! Je hebt het mooi verwoord en mooie foto’s erbij.
En vegetarische burgers moet ik dan toch maar eens proberen. Zag er goed uit.😋
 
Gave reportage! De eindfoto is wat mij betreft de winnaar van deze maand :) De kleine handjes die zo’n grote burger vasthouden. In één woord: geweldig! Hoe oud is hij/zij als ik vragen mag? Mijn zoon van 2.5 is momenteel meer van alles ontleden en dan pas opeten 😅
Deze burger ga ik ook maar eens maken. Bedankt voor de inspiratie!
 
Gave reportage! De eindfoto is wat mij betreft de winnaar van deze maand :) De kleine handjes die zo’n grote burger vasthouden. In één woord: geweldig! Hoe oud is hij/zij als ik vragen mag? Mijn zoon van 2.5 is momenteel meer van alles ontleden en dan pas opeten 😅
Deze burger ga ik ook maar eens maken. Bedankt voor de inspiratie!
Die van mij is ook 2,5! Hij is van juni 2019.
Ja wij noemen dat Pitsen, dat kan die ook wel. Vandaag moest de baby spinazie uit zijn kedgeree gevist worden.. Groene blaadjes moet ie niks van hebben.. Maar als het om zo'n broodje gaat waar die zelf in mag happen vind ie dat geweldig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Die van mij is ook 2,5! Hij is van juni 2019.
Ja wij noemen dat Pitsen, dat kan die ook wel. Vandaag moest de baby spinazie uit zijn kedgeree gevist worden.. Groene blaadjes moet ie niks van hebben.. Maar als het om zo'n broodje gaat waar die zelf in mag happen vind ie dat geweldig.
Wat een toeval! Die van mij is dus ook van juni 2019 😂
Ik zal deze burgers eens maken, hopelijk eet hij het dan wel “normaal”. 😅
 
Je bent weer lekker bezig geweest Sander. Dit recept wil ik zelf gauw ook eens proberen. Oh ja, welke lijm heb je gebruikt om je kind zo te laten poseren voor de foto? 😝
 
Mooie reportage sander 👍🏻
 
Mooi verslag van een prachtige dag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan