BasBQ
Beef en Steak

Vaten

 
 
 

Kurre

Stoker
Berichten
454
Mijn buurman heeft enkele vaten weten te scoren op zijn werk : 3 van 200L, 2 van 60L.

Nu heb ik al wat zitten lezen over UDS en zelfbouw offset smokers en ben al een heel eind op weg. Maar ik zit met een prangende vraag : in die vaten heeft olie gezeten. Krijg je dat er voldoende uit door te branden ? Of zou ik er best niet aan beginnen om daar (ooit, misschien) een UDS van te maken voor ?

En kan je van dat soort vaten ook een offset maken, of zijn de wanden daarvoor te dun ?
 
Of je last van de olie krijg durf ik niet te zeggen.
En een lichte offset moet kunnen,maar dan denk ik aan zo een T bbq.
Dus een recht opstaande vat met daar boven op een haakse.
 
ik heb zelf weinig verstand van zelfbouw, maar op zich lijken mij de vaten wel wat dun voor een offset smoker.
 
Ik dacht aan zoiets.

4207904194_a1a02c0369.jpg
 
hij is gaaf Mike
 
Ligt een beetje aan het soort olie dat er in heeft gezeten. In de grote UDS draad op de BBQ Brethren staan een aantal soorten die je niet wilt hebben. Maar versnellingsbak-, plantaardigeolie etc. konden dacht ik geen kwaad, wel, goed uitspoelen en daarna er een groot vuur in stoken om alle zooi er uit te fikken.
 
Er heeft blijkbaar hydraulische olie in gezeten...  ???

@ Mike : leuk ontwerp ! Waar kan ik daar meer over vinden ?
 
Kurre zei:
Er heeft blijkbaar hydraulische olie in gezeten...  ???

@ Mike : leuk ontwerp ! Waar kan ik daar meer over vinden ?

Via google, Barrel bbq
 
@Noskos : daar gaat mijn vrije tijd...  ;)

@Mike : OK, gevonden !

Dat wordt bij deze een projectje, die T-barrel-bbq  :)
 
Heb je wat te doen,en wel posten wat je maakt en hoe je het maakt.
Is altijd leuk.
 
En hoe staat het met de USD? Project al klaar? Foto?


Ik krijg over 1 a 2 weken ook een vat. Het pigment in gezeten waar de epoxy vloercoatingen mee worden gekleurd. En met een beetje extra geduld een ongebruikte! Heel leuk en lang draadje van bbq brethren, helaas hebben we hier niet echt een Home Depot dus is het wel even zoeken waar ik het meeste vandaan kan halen.

Kan je geen roodkoper koppelingen gebruiken of zijn er van die weber ventilatieroosters tekoop? Estetisch gezien wat mooier vind ik zelf.

Ik lijk net een vrouw met die wisselende gedachten, maar dit kwam op mn pad :)
 
Let wel op de dikte van de vaten ! We hebben ooit met een clubje vaten doorgesneden en als grill gebruikt maar de dunne varianten waren na een paar keer gebruik compleet door de wand gebrand.
 
Hmmm oke, hoe dit moet het materiaal zijn om een tijdje mee te gaan? 1,5 tot 2 mm?
 
Voor een UDS is alles goed.
 
Eindelijk begonnen aan het projectje. Eerste vat is gebrand en wordt nu volledig ontdaan van verf en andere resten binnen en buiten...

IMAG0655.jpg


IMAG0656.jpg


Donderdag werken we verder :))
 
Leuk om te volgen , succes met je project .
 
ik ga je ook op de voet volgen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan