BasBQ
Beef en Steak

Varkenswangen

 
 

EFFEX

Sprokkelaar
Berichten
42
Tijdens de live stream van het bbq experience center varkenswangen in de Dutch Oven gezien. Dit zag er heerlijk uit en ik wilde dit zelf een keer maken. Bij de Sligro uit de diepvries varkenswangen gehaald en vandaag was ik vrij en overdag alleen thuis dus de aan het kokkerellen geslagen.
De wangetjes vh vlies ontdaan terwijl de kamado aan het opwarmen was. Ik heb andere houtskool waarbij het langer duurt voordat eea op temperatuur is.
De wangetjes op het gietijzer gegrild vervolgens oma's Le creaset pan gebruikt om eea verder in te bereiden. Ik heb nog geen DO en veel is momenteel uitverkocht.
Na een paar uur de peperkoek er doorheen gedaan en uiteindelijk heerlijk met de familie lopen smullen. Wat waren die wangetjes lekker mals zeg. Een absolute aanrader!

52f47d462ed2a425e8a0866210449278.jpg
55b2feba98a4d7c5d4168c64bc3703c3.jpg
7338f7661733d5ba319175ddbc296ee2.jpg
8be0ce80088da97945c25a83c4753ce4.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Ziet er lekker uit zo
Vuur & Rook heeft Windmill pannen. Nederlands product
 
Ziet er erg lekker uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit.
 
Ziet er goed uit, en koesteren die ge-emailleerde (Le Creuset) pan van Oma.
Voordeel van ge-emailleerd gietijzer (binnenkant) is dat je niet bang hoeft te zijn voor je patinalaag als je producten met zuur erin bereidt (zoals wijn)
 
Zo dat moet inderdaad smullen zijn geweest en die foto van die pruttelende "aangekoekte"pan😍 schitterend, ik krijg meteen zin in varkenswangen.
 
Lekkere plaatjes. Varkenswangen zijn super lekker. Zo veel mee mogelijk. Snel weer eens halen. Lang geleden dan ze op de Q gingen
 
Terug
Bovenaan Onderaan