BasBQ
Beef en Steak

varkenssucade

grillmeneer

Vuurmaker
Berichten
53
heyy pittmasters,

hebben jullie een ideetje voor varkens sukade?
mijn idee is omdat er zwoerd aan zit het een nacht in het zout te laten drogen, daarna rubben en op een graadje of 150/160 laten garen en dan afgrillen voor een mooi krokant korstje. ik weet dus niet of dat een goed idee is want ik heb dit vlees nog nooit gegeten of klaar gemaakt! ik zie graag jullie reactie tegemoet!

groetjes de Grillmeneer
 
Heb je dat in zout laten drogen ergens gelezen? Lijkt me dat er dan veel vocht uitkomt. Indirect laten garen en dan af grillen klinkt goed, kerntemperatuur van 63c zou ik aanhouden.
 
Heb je dat in zout laten drogen ergens gelezen? Lijkt me dat er dan veel vocht uitkomt. Indirect laten garen en dan af grillen klinkt goed, kerntemperatuur van 63c zou ik aanhouden.
thnx, de huid drogen door middel van zout word wel eens gedaan toch? zo krijg je als het goed is een crispy huidje!
 
Kijk eens bij bij porchetta hoe ze het daar doen. De zwoerd met een vork (zelf gebruik ik een hobby afbreekmesje) heel veel keer ondiep inprikken, alleen de huid dus. Daarna insmeren metvzout en baking soda.
 
Terug
Bovenaan Onderaan