BasBQ
Beef en Steak

Varkensribstuk Low&Slow

 
 
 

Emvdvee

Sprokkelaar
Berichten
32
Net lid geworden van het BBQ genootschap, dus dan ook maar direct een stuk plaatsen van een middagje ontspannen in de tuin...

Recentelijk een mooie BBQ sessie gehad op de WSM: Varkensribstuk!

Uit dit stuk worden de karbonaden gesneden, dus feitelijk zijn het gewoon een aantal karbonaden aan 1 stuk. Marineren met fijngehakte knoflook, tijm, rozemarijn, basilicum,een blaadje laurier en olijfolie. Nachtje in de marinade laten liggen en dan Low&Slow op de Weber Smokey Mountain met een blok eikenhout op de kolen. Laten garen tot 55 graden Celsius en dan even boven het directe vuur. Hierna laten rusten in folie. Het geheel duurde volgens mij een kleine 3 uur.

Wat een mooi stuk vlees! De mooiste variant is het ribstuk waar de botten uitsteken zoals bij een lamsrack. Helaas had de slager dit niet helemaal begrepen.... :-S

Ik had er rode bieten in aluminiumfolie gedaan. Gewoon met schil boven de kolen voor ongeveer 1,5 uur. Waanzinnig lekker!
Als aardappels een keer Hasselback aardappels bij gemaakt. Ook erg lekker.

Hieronder de foto's. De eerste keer foto's plaatsen was natuurlijk gedoemd om te mislukken, maar hopelijk is het hieronder nu wel gelukt.....

 
klinkt allemaal watertandend, maar kan helaas ook de foto's niet zien
 
2e Poging om foto's te plaatsen.... Hopelijk staan ze nu wel goed in het originele bericht. Bedankt voor de post met de hulpverlening hiervoor :blush:
 
Emvdvee zei:
2e Poging om foto's te plaatsen.... Hopelijk staan ze nu wel goed in het originele bericht. Bedankt voor de post met de hulpverlening hiervoor :blush:

eeehh nee, sorry, zijn nog niet te zien
 
Ik zie ze wel en het ziet er heerlijk uit. Gaat hier meteen op de todo ;)
 
McPeet zei:
Ik zie ze wel en het ziet er heerlijk uit. Gaat hier meteen op de todo ;)

Dat lag toch echt aan mij dat ze niet te zien waren, maar uiteindelijk heb ik de foto's toch zichtbaar gekregen.
 
Ziet er inderdaad geweldig uit! Yum!
 
Ziet er heerlijk uit!!
 
Daar is idd niks mis mee !
 
Zo'n ribstuk is zalig! Als je ribben vrij laat maken door de slager ziet het er wellicht esthetisch mooier uit, je mist daarmee juist ook heerlijke stukjes vlees... juist tussen de ribben is het extra verrukkelijk vlees!
 
Zo die gaat op de todo lekker hoor.
Oh en welkom
 
Terug
Bovenaan Onderaan