BasBQ
Beef en Steak

Varkenspoot??

 
 

Teddo

Pitmaster
Berichten
523
Hey Pittmasters,

In Duitsland ben ik een keer bij een kraampje aangelopen waar ze voor een paar euro een stuk bot verkochten met vlees eraan. Dit warme vlees kon je er met de vingers afplukken en smaakte hemels. Het was sappig en bijzonder smaakvol.
Het had de vorm van een soort lolly en het bot leek mij te groot om kip te zijn.


Nu ben ik eigenlijk op zoek naar deze combinatie van bot en vlees, zodat hiermee op de kamado ge?xperimenteerd kan worden.

Heeft iemand van jullie enig idee wat dit geweest kan zijn?

Persoonlijk denk ik aan een varkenspoot, maar weet het niet zeker.

Alvast bedankt!
 
Ja.....bedankt Mike!!

De plaatjes komen erg bekend voor.

Eens kijken wat we daarmee op de kamado kunnen.
 
Er zijn hier genoeg recepten te vinden.
 
Het is de onderkant van het been, de schenkel.
Willywonki maakt het geregeld.
 
Sweinehaxe ik heb het al een keer in mijn rookoven gemaakt want dat gaat ook ik heb er een met een elektrisch spiraal.Maar het is erg lekker dit eten ze vooral in Oostenrijk en sommige oost Europese landen en wij eten het dikwijls in de erwtensoep.Heb er pas twee gekocht van 1,5 kg en ze kosten bijna niets.Maar is heel erg lekker.
 
Dat is idd een onderdeel van de hips.
Het is het peeseind van het varken met daarin nog een klein botje. Het dikke been is eruit gehaald.
 
Teddo zo ziet hij er uit.
y9aqydaj.jpg
 
Hendrik Willem zei:
Teddo zo ziet hij er uit.
y9aqydaj.jpg

Ik ken hem alleen zonder vel.

Echter de wijze waarop deze warm en kant en klaar verkocht wordt is werkelijk geweldig. Dat je als een barbaar over straat loopt met natte kin en vette vingers.

Had inmiddels al wel gezien dat de schweinehaxe in een aantal gevallen voorgekookt wordt. Dat vind ik wel zonde.

Zal hier eens de recepten opzoeken.
 
Hoor het graag!! Ben best wel benieuwd naar dit recept!! ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan