BasBQ
Beef en Steak

Varkenshaas met spek en mango

 

SponZ

Pitmaster
Berichten
623
Na een tijd niets gepost te hebben voorzichtig weer begonnen met fikkie stoken. Dankzij een herseninfarct kan ik weer helemaal opnieuw beginnen; alle recepten, instellingen, alles kwijt. Gecompliceerde gerechten zijn op dit moment nog niet mogelijk, dus ik ben eenvoudig begonnen.


Eerst een marinade maken: pers een sinaasappel uit, voeg een teentje knoflook toe, een beetje verse tijm en wat zout en peper.
Snij de varkenshaas in blokjes en laat deze in de marinade zwemmen. Vijf uur vond ik wel voldoende, had geen geduld om de varkenshaas een hele nacht te laten marineren.
Snij de mango (voor zover mogelijk) in blokjes.
Verdrink wat spiesen voor tenminste een half uur.
Rijg de varkenshaas aan de spiesen, afwisselend met de mango en omwikkel de blokken varkenshaas met het spek.
Leg de spiesen boven een middelmatig vuur (170 graden) op een dichte grillplaat tot de varkenshaas klaar is
IMG_5642.jpg
IMG_5643.jpg
IMG_5644.jpg

Aardappeltjes erbij en sla, smullen maar weer.
 
Dat ziet er zeer geslaagd uit 👌🏻.
Sterkte met het verdere herstel,💪🏼 is niet niks .
 
Dat lijken me heerlijke spiesjes!
Sterkte, gewoon rustig aan opnieuw beginnen.
 
Ziet er heerlijk uit!
Sterkte met het herstel
 
Heerlijk hoor ga ik als ik het niet vergeet ook eens proberen en succes met je herstel
 
Jeetje dat is heftig, veel sterkte met je verdere herstel, je kunt het en niet teveel tegelijk willen rustig alles weer opbouwen 😘

De spiesjes zien er fantastisch uit 🥰 en als ik de laatste foto zie van de complete maaltijd was ik graag bij jullie aangeschoven.
 
Ja gelukkig zijn de eenvoudigste recepten vaak het lekkerst. Succes met je herstel.
 
Zo, dat is niet niks. Hoop dat je goed en spoedig mag herstellen.

Zo'n lekkere spiesjes gaan daar zeker bij helpen.
 
Die spijsjes zien er zeker goed uit, mango is ook wel echt een top combinatie met vlees!
 
Zien er super uit de stokjes.
Kan helaas meepraten over wat je overkomen is.
Maar je kunt weer bbq stoken en genieten.
Succes met herstel
 
Zo heftig verhaal, sterkte met je verdere herstel. De spiesjes zien er erg lekker uit.
 
Zien er super uit de stokjes.
Kan helaas meepraten over wat je overkomen is.
Maar je kunt weer bbq stoken en genieten.
Succes met herstel
Gelukkig doen mijn armen en benen nog een beetje wat ik wil maar qua barbecuen ben ik alles kwijt. Instellingen , recepten, ingrediënten, etc..
vervelend is dat ik voor een bakhoutskool de taxi moet laten komen. Het wordt een dure grap op de ze manier. Hoe ga jij daar mee om?
 
Succes met je herstel. Maaltijd ziet er iig top uit

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Sterkte met je herstel! Gelukkig is er heel veel kennis gratis te vinden op internet.
 
Veel beterschap met je herstel. En mooi je weer te zien op het Forum.
Je spiezen zijn iig prima in orde. Dat moet gesmaakt hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan