BasBQ
Beef en Steak

Varkensfricandeau en Spare Rib

 

Rosch

Vuurmaker
Berichten
53
Afgelopen zaterdag de eerder gemarineerde Varkensfricandeau gemaakt en van de makro een American Style Rib.

De Fricandeau had ik in lapjes gesneden en twee marinades gemaakt van TOD's DIRT en Plowboys Bovine Bold.

image.jpg

image.jpg

image.jpg


Na eerst op ca 100 graden indirect te garen ca. 30 minuten daarna direct aan beide kanten nog zo'n 3 minuten op het vuur.
image.jpg


Heerlijk sappig resultaat:
image.jpg


De spare Rib heeft ingepakt in folie ca 1 uur op 100 graden gegaard waarna deze uit de folie nog eens een half uurtje indirect en de laatste 5 minuten direct klaar is gemaakt. Deze was al gemarineerd af de makro in American style Marinade.

image.jpg

image.jpg

image.jpg


Deze week verwacht ik dan toch echt mijn charcoal/smoker tray en de Kip Wok/Can zodat ik ook hiermee aan de slag kan gaan ;-)
 
lekker goot! volgende keer zelf sparerib marineren en bereiden en dan beide met elkaar vergelijken ;)
 
De grote vraag is natuurlijk " Hoe beviel het?"
 
Waarom heb je je ribs niet eerst zo gegaard maar direct in de folie gedaan?
 
mooie foto's
ziet er lekker uit
 
Noskos, ik zal volgende keer voorgaren zonder folie.
Ben het zo gewend net folie en de Ribs zijn dan altijd super sappig dat ik daar niet snel van afwijk.
Als mijn smoker tray eindelijk binnen is ga ik zonder folie voor garen :)
Moet het gewoon eens proberen :)
Maar ze waren lekker ......
 
Het is geen voorgaren hoor, maar anders kun je ze net zo goed ik de oven zetten ;) zeker met rook merk je het effect het beste aan het begin van je sessie. Na een tijdje pak ik ze ook weer in maar dan hebben ze het stukje rook al te pakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan