BasBQ
Beef en Steak

Varkens bovenpoten omgetoverd tot Pigwings

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.071
2 weken geleden ook Pigwings gemaakt naar aanleiding van de mooie draadjes hier op het forum.
Bij gebrek aan voor geprepareerde pigwings deze zelf geprepareerd.
2 varkensbovenpoten= schweinehaxe meegenomen bij de Hanos en deze ontdaan van de zwoerd en het grote bot, de tibia, eruit gesneden (zie plaatje hieronder)
Dat is overigens redelijk eenvoudig aangezien dit bot redelijk los op het vlees zit.

sticky-lips-bbq.jpg


Het ene pootje gekruid met Sparerib kruiden van verstegen, het andere pootje gemarineerd (1 nacht) in Roast red Pork marinade van Lobo en een 3 eetlepels Char siu sauce van Lee Kum Kee
Omdat na het uitsnijden van dat grote bot een redelijk groot los hangend stuk vlees ontstaat heb ik de pootjes voordat ze de BBQ opgingen opgebonden.
Het gemarineerde pootje eerst even drooggedept, en licht gekruid met  homemade 5 kruidenpoeder.
De bereiding gedaan op de manier die Noskos beschrijft,
De BBQ op 120 graden 3 uur indirect, daarna 45 minuten in de alu folie en daarna weer 45 minuten uitgepakt indirect en na ongeveer 15 minuten van het laatste gedeelte gelakt, het gekruide pootje met Big Sam's Pulled Pork BBQ sauce (experiment, gewoon bij de Jumbo gekocht, lijkt een beetje op carolina mustard sauce).
Het gemarineerde pootje gelakt met Char Siu Sauce van Lee Kum Kee.

Gepofte aardappel erbij en Domi's coleslaw, HEERLIJK.


LDKtbcM.jpg


5pBGuP9.jpg


8CWIyBz.jpg


WWIXrni.jpg


YDBPJy7.jpg


I63rcA8.jpg


NEJYXDH.jpg


OXE5XQ9.jpg


ZWi5rgw.jpg


sztShr5.jpg

 
Wow. Dat ziet er super uit. Gaat naar.mijn to-do lijst. Heb je een voorkeur voor de gerubte of de gemarineerde versie?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Bart1978 zei:
Wow. Dat ziet er super uit. Gaat naar.mijn to-do lijst. Heb je een voorkeur voor de gerubte of de gemarineerde versie?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Dank je Bart.
Voorkeur, niet echt gaat om je persoonlijke smaak.
Ze waren beide verrukkelijk, mijn persoonlijke voorkeur gaat ietsjes richting de gemarineerde maar dat komt omdat ik helemaal fan ben van de Aziatische keuken.
Door het marineren heb ik wel het idee dat je vlees ietsjes malser wordt maar dit kun je ook bereiken door eerst te brinen.
Maar om nu te zeggen dat het een wereld van verschil was, nee niet echt
 
Ewald zei:
Bart1978 zei:
Wow. Dat ziet er super uit. Gaat naar.mijn to-do lijst. Heb je een voorkeur voor de gerubte of de gemarineerde versie?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Dank je Bart.
Voorkeur, niet echt gaat om je persoonlijke smaak.
Ze waren beide verrukkelijk, mijn persoonlijke voorkeur gaat ietsjes richting de gemarineerde maar dat komt omdat ik helemaal fan ben van de Aziatische keuken.
Door het marineren heb ik wel het idee dat je vlees ietsjes malser wordt maar dit kun je ook bereiken door eerst te brinen.
Maar om nu te zeggen dat het een wereld van verschil was, nee niet echt
Bedankt voor de reactie. Ik ga proberen mijn vrouw zover te krijgen  dat ik dit eens op het menu kan zetten

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Dat ziet er akelig goed uit! Mooi stuk vlees eraan, zeker vergeleken bij mijn stuk vlees. Water in de mond!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 
Foxtrot86 zei:
Waar vind ik dit recept?

Dit is onacceptabel...

Het is niet te verkopen dat ik dit niet maak..

Ziet er verrukkelijk uit.

Recept is je eigen voorkeur.
Je koopt een bovenpoot, verwijdert het zwoerd en snijd het grote bot eruit.
(of je koopt een voor geprepareerde Pigwing)
dan kruiden/marineren) met/in jouw favoriete kruiden/marinade
Dan de Spare rib bereidingsmethode 3 - 3/4 - 3/4 uur, zoals Noskos hem beschrijft in een eerder geplaatst draadje hier of op zijn Blog.
de laatste 3/4 uur na 15 minuten lakken en klaar.
 
Zo dat ziet er echt goed uit! Water loopt in mijn mond. Deze ga ik op mijn lijstje zetten!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
lekker Ewald
 
Wat een feestje moet dat geweest zijn Ewald!
 
Terug
Bovenaan Onderaan