BasBQ
Beef en Steak

Vandaag voor de knorrie

 
 

Doorenroos

Sprokkelaar
Berichten
48
Gisteren mijn tokkie gehaald, en vandaag staat de PP op het programma. Gisteren natuurlijk begonnen met de voorbereiding. Ook ik heb het recept van Noskos gebruikt, echter zonder ejecties omdat ik geen spuit kon krijgen. Komende week maar eens op zoek.

Ik had bij de slager een mooi stuk vlees besteld van zo'n 2,5 kg. En dus eerst in de rub gezet.

qe4yde5e.jpg

tuqare9a.jpg


Deze is een nachtje in de koelkast gegaan en vanochtend om 8:00 mijn bed uit om de bbq aan te steken. Ook voor het eerst met Ecobrasa kokos briquetten. Ik heb er 20 aangestoken en 10 onaangestoken briketten ertussen gelegd. Vlees nog een keer gerubbed en om 9:00 op de bbq. Ik heb er twee handjes kersenhout bij gedaan. En nu wachten maar. Ben benieuwd of ik de temperatuur een beetje goed kan houden (vooralsnog mooi op de 110/120)
7yhe8esa.jpg


Ps: ik heb niets in de bak gedaan. Moest daar nog water/appelazijn in? ( misschien teveel berichten gelezen dit weekend, en de zaken aan het mixen :))
 
Het begin is er,.. succes vandaag!!
Maak je geen zorgen over de bak en water/azijn/appelsap/bier/cola,.... etc. ;)
 
je voorbereidingen zijn al goed, succes er mee
 
Inmiddels 5 uur verder. Super timing, want de temper ging op toen de temperatuur timer 74 aangaf. Tussenresultaat mag er wezen
ytedusas.jpg

Nu voor de volgende 2 uur met glace. Moet die trouwens ook aan de onderkant gesmeerd. Heb ik nu niet gedaan.
 
Ha ha - hoop over 2 uur te kunnen serveren. Inmiddels weer 2 uur verder, en ziet er nog beter uit. Ingepakt en nu de op naar de 88 graden.
yru2y6at.jpg
 
En dan het eindresultaat.
3a9y4eby.jpg

e7a6arep.jpg

 
gepyvydu.jpg


Resultaat was het wachten waard. Erg lekker. Ik heb de eindsaus niet helemaal erdoorheen gedaan, maar een deel zonder gelaten, zodat de kids konden kiezen. Slechts 1 die zonder koos. Trouwens ook zonder de saus erg lekker. Dit gaan we vaker maken

Erbij een cowlslaw waarvan het recept ook op dit forum te vinden is. Ook deze was overheerlijk.

Uiteindelijk was om 19:00 de 88 graden bereikt. Duurde langer dan ik had verwacht. Komt waarschijnlijk dat ik tussentijds kolen moest bijvullen en de temperatuur daardoor lager was dan gewenst. Voor tips om bijvullen met kolen te beperken hou ik me aanbevolen.
 
Gefeliciteerd alvast, volgens mij een welverdiend knorretje
 
Lekker broodje PP.
Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan